تشویق به شرط هدیه؛ داستان تیم‌های لیگ یکی که هوادار اجاره می‌کنند!

تشویق به شرط هدیه؛ داستان تیم‌های لیگ یکی که هوادار اجاره می‌کنند!

پایگاه خبری فوتبالی- در هفته‌های اخیر که درب ورزشگاهها به روی تماشاگران گشوده شده، برخی تیم‌های نوپا که هوادار زیادی ندارند، برای پر کردن حداقلی سکوهایشان، از روش عجیبی استفاده کرده‌اند.

به گزارش فوتبالی، دو باشگاه تازه‌ تاسیس ون‌پارس نقش‌جهان و چادرملو اردکان که اولین فصل حضورشان در لیگ آزادان را تجربه می‌کنند در اقدامی عجیب برای مصاف‌های خانگی امروزشان وعده اهدای هدایا به تماشاگران را داده‌اند!

این در شرایطی است که تیم‌هایی مثل چوکا در لیگ یک و حتی داماش و نود ارومیه در لیگ دسته دوم هرچند توان چنین خرج‌هایی را ندارند اما به راحتی ورزشگاه‌هایشان را پر می‌کنند. چادرملو در پیج رسمی باشگاه با اعلام ایاب و ذهاب رایگان، اهدا پیراهن هواداری و البته قرعه‌کشی 10 دست کیت کامل این تیم سعی دارد تماشاگران اردکانی را هر طور شده برای دیدار با دریا بابل به ورزشگاه بکشاند. ون‌پارس هم که در فولادشهر از حریفانش میزبانی می‌کند، در پیج رسمی باشگاه اطلاع داده که علاوه بر سرویس‌های رایگان رفت‌و‌آمدی که در نظر گرفته شده، جوایز نفیسی که درباره جزئیاتش توضیحی داده نشده، به هواداران اهدا می‌شود.

نکته جالب این جا است که هر دو تیم تحت مالکیت بخش خصوصی هستند و آنچه در باشگاه‌داری روز دنیا مرسوم است، چنین باشگاه‌هایی معمولا باید به دنبال درآمدزایی از تماشاگران باشند نه آنکه برای کشاندن آن‌ها به ورزشگاه، خرج هم بکنند! مشخص نیست که چطور در چنین شرایطی که نه درآمدی از حق پخش وجود دارد و نه بلیت فروشی، سرمایه‌گذاری در فوتبال برای آن‌ها صرفه دارد؟

البته که در کشورهای اطراف یعنی قطر و امارات و حتی عربستان، برای جذب تماشاگران، خودرو هم قرعه‌کشی می‌کنند!

2509