اولویت فدراسیون فوتبال برای انتخاب مربیان خارجی مشخص شد

اولویت فدراسیون فوتبال برای انتخاب مربیان خارجی مشخص شد

پایگاه خبری فوتبالی- اگر تصمیم فدراسیون به سمت سرمربی خارجی برای تیم ملی سوق پیدا کند، مربیان آشنا با فوتبال ایران در اولویت قرار خواهند گرفت.

به گزارش فوتبالی، امیر مهدی علوی مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال که در برنامه شب‌های فوتبالی حضور یافته بود، توضیحاتی در خصوص گزینه‌های ایرانی و خارجی نیمکت تیم ملی ارائه کرد. او اگر چه نام هیچ مربی غیرایرانی‌ را تایید یا مطرح نکرد اما اولویت‌های فدراسیون فوتبال برای انتخاب در صورت خارجی بودن سرمربی را تشریح کرد.

علوی با اشاره به زمان محدود باقی مانده تا جام ملت‌های آسیا، گفت:"فدراسیون فوتبال حتما در صورت وجود نگرش به جذب مربیان خارجی، آن‌هایی که در ایران کار کرده باشند را در اولویت قرار می‌دهد. چه الان در ایران کار کند و چه در گذشته؛ چرا که به خاطر زمان محدود تا جام ملت‌ها، بحث شناخت یکی از مهم‌ترین مسائل است. ممکن است بهترین مربی را از اروپا بیاید اما شناخت نداشته یا بازیکن او را نپذیرد."

مدیر روابط عمومی فدراسیون در پاسخ به اینکه برانکو هم می‌تواند در گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی باشد یا نه؟ بیان کرد: "برانکو با فدراسیون عمان قرارداد دارد و اصلا حرفه‌ای نیست درباره کسی که در قرارداد با مجموعه دیگری است، صحبتی بکنیم.این ماجرا درباره رنار هم صدق می کند."

هر چند صحبت‌های علوی نشان می داد که فدراسیون تمایل بیشتری نسبت به مربی خارجی دارد زمانی که نام سانچز مطرح شد هم گفت بحث سانچز تازه مطرح شده و گزینه های دیگر خارجی هم هستند که باید دید چه خواهد شد."

2509