چرا لیورپول از خرید اسطوره بارسلونا منصرف شد؟

چرا لیورپول از خرید اسطوره بارسلونا منصرف شد؟

پایگاه خبری فوتبالی - رافا بنیتز سرمربی اسپانیایی سابق لیورپول و رئال مادرید، اعتراف کرد که در سال 2006 فقط یک قدم تا خرید دنی آلوز فاصله داشت، اما تصمیم گرفت که پولش را خرج درک کویت هلندی کند. 

به گزارش فوتبالی، در سال 2006، لیورپول اصلاً اوضاع مالی خوبی نداشت و رافا بنیتز فقط می توانست 10 میلیون پوند روی خرید هافبک راست در پنجره نقل و انتقالاتی خرج کند. بنیتز بین خرید درک کویت و دنی آلوز که در آن زمان، دفاع راست سویا بود، حق انتخاب یکی را داشت که در نهایت کویت را به آنفیلد برد. 

به نقل از سایت گل، بنیتز درباره تصمیمش گفت: "ما به دنی آلوز نگاه کردیم، اما او دفاع راست بود، پس باید تصمیم می گرفتیم که آیا بازیکنی را بخریم که می تواند در پست مهاجم نوک، پشت مهاجم و وینگر راست بازی کند یا سراغ کسی برویم که مدافع است و فقط بعضی وقت ها در وینگ راست به بازی گرفته شده. ریسک بزرگی کردیم. واقعا زمان سختی را پشت سر گذاشتیم، اما من از تصمیمم برای خرید کویت راضی بودم."

کویت در نهایت به یکی از بازیکنان بزرگ تاریخ لیورپول تبدیل شد و توانست 51 بار برای قرمزها گلزنی کند و دنی آلوز نیز راهی بارسلونا شد و دوران پرافتخاری را در کنار بزرگانی چون لیونل مسی، ژاوی هرناندز و اینیستا تجربه کرد.

4416