گزارش آماری/ عنایتی برابر پرسپولیس؛ 1+7 گل با 1+7 تیم

گزارش آماری/ عنایتی برابر پرسپولیس؛ 1+7 گل با 1+7 تیم

پایگاه خبری فوتبالی- 23 آذر 1378، مهاجمی به نام رضا عنایتی با پیراهن آدنیس، دروازه پرسپولیس را در برد 3 یک قرمزها باز کرد. 

به گزارش فوتبالی، آن روز کسی فکر نمی‌کرد این نام، تبدیل به کابوس دروازه پرسپولیس شود ولی عنایتی چند سال بعد، نامی برای خودش دست و پا کرد و آنقدر گل زد تا بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر شد. او این هفته به عنوان سرمربی نفت برابر پرسپولیس قرار می‌گیرد؛ یک سرمربی‌ که هرگز موفق به شکست دادن قرمزها نشده است: یک باخت و 2 مساوی. عنایتی به عنوان بازیکن با پیراهن ابومسلم، استقلال، سپاهان، صبا، مس، پدیده و سیاه جامگان در لیگ برتر و آدنیس در جام حذفی برابر پرسپولیس قرار گرفت و 7 گل در لیگ برتر و یک گل در جام حذفی وارد دروازه آنها کرد. 

1- پرسپولیس 3- آدنیس یک/ جام حذفی

پرسپولیس در اولین راند جام حذفی به مصاف آدنیس در مشهد رفت و با یک گل برنده شد. در بازی برگشت اما رضا عنایتی دقیقه 17، دروازه فنایی را باز کرد. پرسپولیس این بازی را 3 یک برد و سپس از ادامه جام حذفی، انصراف داد.

2- استقلال 3- پرسپولیس 2/ لیگ چهارم

بعد از تساوی بدون گل در نیمه اول، طوفانی 5 گله در نیمه دوم شکل گرفت. رضا عنایتی، استارت این جشنواره گل را زد. ضربه سر هوشمندانه او برخلاف جهت حرکت محمد محمدی، وارد دروازه پرسپولیس شد.

3- استقلال یک- پرسپولیس صفر/ لیگ پنجم

پاس عرضی فرزاد مجیدی را عنایتی زودتر از فرشید کریمی وارد دروازه پرسپولیس کرد تا زننده تنها گل دربی لقب بگیرد. شادی بعد از گل او طبق معمول، واکنشی به برانکو ایوانکوویچ بود که اعتقادی به آقای گل برای دعوت به تیم ملی نداشت.

4- پرسپولیس یک- سپاهان 4/ لیگ دهم

یکی از بدترین روزهای علی دایی روی نیمکت پرسپولیس برابر سپاهان و قلعه‌نویی در این فصل رقم خورد. آنها گل اول را زدند ولی مهمان با یک کامبک، برنده شد. عنایتی زننده گل چهارم سپاهان از روی نقطه پنالتی در دقیقه 86 بود.

5 و 6- صبا 2- پرسپولیس 2/ لیگ یازدهم

این یک رویارویی بین صبا و پرسپولیس نبود بلکه دوئل علی کریمی و رضا عنایتی بود. دیداری که هر 4 گلش از روی نقطه پنالتی زده شد؛ کریمی برای پرسپولیس و عنایتی برای صبا، دبل کردند. هر 4 پنالتی هم مشکوک به اشتباه داور (سعید مظفری‌زاده) بود.

7- پرسپولیس 2- مس کرمان 2/ لیگ دوازدهم

در یکی از معدود سفرهای بدون شکست مس به تهران برای رویارویی با پرسپولیس، عنایتی برای هفتمین بار دروازه قرمزها را باز کرد. او این گل را در دقیقه 17 وارد دروازه میزبان کرد و کرمانی‌ها درنهایت با گلی بعد از دقیقه 90، بازنده نشدند.

8- پرسپولیس 3- صبا یک/ لیگ سیزدهم

پرسپولیس در خانه با 3 گل از مهمانش جلو بود و درحالیکه همه منتظر سوت پایان بودند، رضا عنایتی با گلی که بعد از دقیقه 90 زد، آخرین زهرش را به پیکر پرسپولیس در دوران بازی وارد کرد و روی 8 گل به کارش پایان داد.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی