اتهام تبانی به بنفیکا؛ بازیکنی که به آنها پنالتی داد را خریدند!

اتهام تبانی به بنفیکا؛ بازیکنی که به آنها پنالتی داد را خریدند!

پایگاه خبری فوتبالی - صعود بنفیکا به لیگ قهرمانان اروپا در فصل 18-2017 به اتهام تبانی مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است.

به گزارش فوتبالی، سی ان ان پرتغال گزارش داده است که وزارت دادگستری پرتغال  به موردی مشکوک شده است که بر اساس آن، بنفیکا حاضر شده تا نیمی از حق انتقال بازیکنی از موریرنزه را بخرد و در ازایش این بازیکن عمدا مرتکب خطای پنالتی به سود بنفیکا شود. الفا سمدو بازیکنی است که مورد شک قرار گرفته است که در پایان همان فصل نیمی از حق انتقالش با مبلغ 2.5 میلیون یورو به باشگاه بنفیکا فروخته شد.

در حقیقت پس از پنج سال تحقیقات در مورد این پرونده آغاز شده است. بنفیکا در آن فصل با صعود به لیگ قهرمانان اروپا توانست 42 میلیون یورو درآمدزایی کند و بعید نیست که با تبانی و پرداخت رشوه به بازیکن حریف توانسته باشند تا این سود هنگفت را به دست بیاورند.

در این فرایند، بررسی ها در مورد پیامک های لوئیز فلیپه ویرا مدیر سابق بنفیکا و ژرژ ژسوس سرمربی سابق اسپورتینگ آغاز شده است. در یکی از این پیام ها، ویرا به ژسوس می گوید:"تردیدی نداشته باش که هر  دوی ما در خواب هم بیشتر از آنها اطلاع داریم."

در حقیقت رابطه مشکوک مدیر بنفیکا و سرمربی وقت اسپورتینگ باعث ایجاد تردید در مورد تبانی شده است. ژسوس در پایان آن فصل از اسپورتینگ جدا شد.

4125