به جز رئال مادرید، کل باشگاه‌های اسپانیا علیه «بارساگیت» بیانیه دادند

به جز رئال مادرید، کل باشگاه‌های اسپانیا علیه «بارساگیت» بیانیه دادند

پایگاه خبری فوتبالی - باشگاه های لالیگا در بیانیه ای اقدام جنجالی بارسلونا برای پرداخت مبلغ هفت میلیون یورو به مدت هفده سال به انریکز نگریرا نایب رییس سابق کمیته داوران فوتبال اسپانیا را محکوم کردند.

به گزارش فوتبالی، اسناد لو رفته از پرداخت هفت میلیون یورو توسط بارسلونا به نفر شماره دوی کمیته داوران فوتبال اسپانیا به شدت جنجال ساز شده است. بارسلونا این مبالغ را بین سالهای 2001 تا 2018 پرداخته است، سالهایی که بارسلونا در آن بیشترین جامهای فوتبال اسپانیا را کسب کرده است و البته در برهه ای از آن بارسا به رکورد عجیب 78 بازی متوالی بدون پنالتی علیه خود رسیده است. در حال حاضر دادگستری اسپانیا در حال بررسی این پرونده است و بحث هایی در مورد پس گرفتن جامهای بارسا یا اخراج این تیم از لالیگا نیز مطرح است.

در این شرایط کمیته سرپرستی باشگاه های لالیگا که هفت باشگاه لالیگایی یعنی اتلتیکو، لوانته، سویا، بتیس، سوسیه داد، کادیز، ختافه و ویارئال و هفت باشگاه از لیگ دسته دوی اسپانیا در آن نماینده دارند، در بیانیه ای کمک های مالی بارسا به نایب رییس سابق کمیته داوران را به شدت محکوم کردند و خواستار برخورد قاطعانه با عوامل این پرونده شدند.

نکته جالب این جاست که به جز خود بارسلونا (که در این پرونده دخیل است) تنها تیمی که حاضر به امضای بیانیه و حمایت از آن نشده، رئال مادرید است. در حقیقت با وجود رقابت ورزشی همیشگی میان دو تیم، رابطه مدیران رئال مادرید و بارسلونا عالی است و دو باشگاه از حامیان اصلی پروژه بحث برانگیز و جنجالی سوپرلیگ هستند و همین مسئله باعث شده تا رئال مادرید تصمیم بگیرد که واکنشی به پرونده بارساگیت نداشته باشد.

4125