باسابقه‌های سپاهان در نبرد سنتی با پرسپولیس/ کاپیتان جلال تنها گلزن

باسابقه‌های سپاهان در نبرد سنتی با پرسپولیس/ کاپیتان جلال تنها گلزن

پایگاه خبری فوتبالی- در میان بازیکنان سپاهان، تنها یک بازیکن موفق به گلزنی برای طلایی‌پوشان در مصاف با پرسپولیس شده است.

به گزارش فوتبالی، آمدن ژوزه مورایس و رفت‌و‌آمدهای مختلف در سپاهان باعث شده تا این تیم در  فصل جاری حسابی پوست‌اندازی کند. آن‌ها حالا نفراتی را در ترکیب دارند که سابقه چندانی در پوشیدن پیراهن زرد سپاهان نداشته و اولین سال‌هایشان را در اصفهان تجربه می‌کنند. 

در میان تمام سپاهانی‌های حال حاضر، تنها جلال علی‌محمدی کاپیتان طلایی‌پوشان است که با پیراهن سپاهان موفق به گلزنی در مصاف با پرسپولیس شده است.

دیگر با تجربه سپاهان در این نبرد سنتی، پیام نیازمند است. گلر ملی‌پوش سپاهان پیش از عزیمت به پرتغال در 6 مسابقه حساس مقابل پرسپولیس به میدان رفته بود و در دیدار رفت فصل جاری هم درون دروازه این تیم ایستاد. نیازمند در 7 تقابلی که با پرسپولیس داشته، تنها 3 گل دریافت کرده که یک پنالتی و یک گل به خودی در زمره آن قرار دارد.

از طرفی نباید سیاوش یزدانی را از یاد برد که در دوران 2 فصله حضور اولش در سپاهان، چهره خاصی در درون متن و حاشیه دیدارهای این تیم با پرسپولیس به شمار می‌رفت. او  هر چند 5 بار پیراهن سپاهان را مقابل پرسپولیس پوشیده اما مصاحبه‌اش بعد از دیدار برگشت لیگ هجدهم، درگیری‌های لفظی با شجاع خلیل‌زاده و البته گل به خودی‌اش در دقیقه 121، یزدانی را به چهره‌ای خاص در الکلاسیکو فوتبال ایران تبدیل کرده است.

البته فرشاد احمدزاده و رامین رضاییان که مهره‌های مورد اعتماد این روزهای مورایس هستند، به واسطه حضور چند فصله در پرسپولیس، سابقه زیادی در این پیکار همیشه حساس دارد. گل رضاییان روی پاس مهدی طارمی به جای زدن مستقیم ضربه پنالتی، هنوز یکی از ماندگارترین قاب‌های سپاهان و پرسپولیس است که کمتر هواداری می‌تواند آن را از یاد ببرد. 

2509