گاستالوف در اندیشه مهار یزدانی

گاستالوف در اندیشه مهار یزدانی

پایگاه خبری فوتبالی- حضور نماینده روسیه به همراه حاجی مراد گاتساوف در ایران، مهمترین جذابیت فینال کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان می‌تواند باشد.

به گزارش فوتبالی، تیم‌های بانک شهر ایران و پادوبنی روسیه در پایان مسابقات مقدماتی هفتمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان با کسب ۲ پیروزی صدرنشین گروه‌های خود شدند و به دیدار فینال راه یافتند.

حضور نمایندگان ایران و روسیه در فینال این دوره از رقابت‌ها زمانی بیش از پیش حائز اهمیت است که حاجی مراد گاستالوف با تیم روس به ایران سفر کرده تا یک ارزیابی کلی از شرایط آزادکاران کشورمان داشته باشد.

او در سفر خود ضمن بازدید از کمپ کشتی تیم‌های ملی با مسوولان فدراسیون نیز به گفت‌وگو نشست. گاستالوف با تمجید از توسعه کشتی کشورمان اعلام کرد که ایران همواره در کنار روس‌ها بوده است.

گاستالوف دارنده ۶ طلای جهان و المپیک در سفر تهران، کشتی‌گیران و مدعیان ایرانی را زیر نظر دارد تا در ادامه بتواند راهکاری برای مهار ستارگان سرشناس کشتی ایران پیدا کند. حسن یزدانی قهرمان جهان و المپیک، کامران قاسم‌پور قهرمان جهان، امیرحسین زارع قهرمان جهان و علی سوادکوهی غول‌کش کشتی دنیا از جمله این نفرات است.

سرمربی تیم کشتی آزاد روسیه در خلال مسابقات کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان همواره مبارزه کشتی‌گیران ایران را زیر نظر داشت و بی‌تردید برای فینال این رقابت‌ها برنامه‌ای ویژه دارد. برنامه‌ای که مهار یزدانی نابغه کشتی ایران و جهان یکی از مهمترین آن است.

البته روس‌ها برای مهار یزدانی در سال‌های گذشته برنامه خاصی داشتند اما تا کنون موفق به این کار نشدند و به خوبی می‌دانند که نابغه با شکست انور گدیوف در فینال المپیک ۲۰۱۶ ریو خود را به جهان کشتی معرفی کرد هر چند نماینده کشورمان در نیمه نهایی پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۵ نتیجه را به قاضی ماگمدوف روس واگذار کرد اما از آن به بعد هیچکدام از حریفانش نتوانستند حتی خطری برای یزدانی ایجاد کنند.

بنا به برخی اخبار روس‌ها پیش از المپیک ۲۰۲۰ توکیو برای مهار یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم برنامه زیادی داشتند اما آرتور نایفنوف نماینده آنان تنها چند دقیقه در برابر یزدانی دوام آورد و با نتیجه ۶ بر ۲ شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند. روس‌ها بعد از آن شکست اکنون به ارسلان باگایف به تهران آمدند تا شاید همشهری نایفنوف بتوانند تاب‌آوری خود را در برابر حملات خاص یزدانی افزایش دهند.

یزدانی در مسابقه نخست برابر نماینده گرجستان در کمتر از ۵۰ ثانیه موفق به شکست آزادکار گرج شد تا نشان دهد هنوز بدلی برای فنون وی در جهان ایجاد نشده است. یزدانی چندی پیش و در مسابقات رنکینگ‌دار زاگرب تمام رقیبان با امتیاز عالی شکست داد و به مدال طلا وزن ۸۶ کیلوگرم رسید.

با این وجود به نظر می‌رسد که تنها دیوید تیلور آمریکایی حریف سرسخت و بد بدنی برای یزدانی است که موفق شده چهار مرتبه یزدانی را شکست دهد.

2636