حمایت کروس از سوپرلیگ

حمایت کروس از سوپرلیگ

پایگاه خبری فوتبالی - تونی کروس ستاره رئال مادرید به حمایت از پروژه سوپرلیگ پرداخت و اذعان کرد که باشگاه‌های اروپایی نیازی به یوفا ندارند. 

به گزارش فوتبالی، حامیان سوپرلیگ اروپا اعلام کردند که می خواهند نسخه ای جدید از این رقابت هایی که دو سال پیش تشکیل و منحل شد را سازمان دهند؛ یک سوپرلیگ چند سطحی با 60 تا 80 تیم که هیچ تیم ثابتی نداشته و  هر تیم حداقل 14 بازی در طول فصل را خواهد داشت. البته در این طرح تیم‌های انگلیسی حضور نخواهند داشت. شرکت سوپرلیگ اروپا و A22 حملاتی را به وضعیت مالی تیم های لیگ برتر انگلیس داشته و از غلبه این باشگاه ها در پنجره های نقل و انتقالاتی به سایر باشگاه های سایر لیگ ها منتقد بوده و دلیل اصلی آن را کم بودن حق پخش لیگ های اروپایی نسبت به لیگ برتر انگلیس می دانند. 

به نقل از سایت گل، تونی کروس در پادکست Einfach mal Luppen گفت: "فکر می کنم شاهد برگزاری سوپرلیگ باشیم و بنابر چند دلیل، از به وقوع پیوستن آن مطمئنم. ایده سوپرلیگ تغییر کرده و مردم باید به آن گوش دهند. اگر شما از هر دو زاویه به این داستان نگاه کنید، متوجه می شوید که یوفا به هیچ عنوان، صلاح هواداران فوتبال را نمی خواهد. سوپرلیگ یک تورنمنت آزاد است و حضور هیچ تیمی در آن، تضمین شده نیست و این تورنمنت توسط باشگاه‌ها ارائه می شود و نه یوفا. باشگاه ها نیازی به یوفا ندارند."

4416