مناقشه عراق و کاستاریکا به دادگاه نکشید!/ عراقی ها 350 هزار دلار غرامت گرفتند

مناقشه عراق و کاستاریکا به دادگاه نکشید!/ عراقی ها 350 هزار دلار غرامت گرفتند

 پایگاه خبری فوتبالی- مناقشه مالی فدراسیون های فوتبال عراق و کاستاریکا به دادگاه داوری ورزش "کاس" منجر نکشید و کاستاریکا حاضر شد بخش زیادی از ضرر مالی فدراسیون فوتبال عراق را جبران کند. 

به گزارش فوتبالی و به نوشته سایت عربی "کووورة"،  قرار بود در ماه نوامبر گذشته تیم ملی فوتبال کاستاریکا برای انجام یک بازی دوستانه به شهر بصره سفر کند و مقابل تیم ملی عراق در دیداری دوستانه به میدان برود اما در نهایت تیم ملی کاستاریکا حاضر به  انجام این سفرنشد. کاستاریکایی ها مدعی شده بودند که عراق و بصره امنیت لازم را برای برگزاری بازی دوستانه ندارد و به همین دلیل از عراق خواسته بودند بازی در دوحه یا دبی برگزار شود. زرنگی عراقی ها این بود که در قراردادی که با کاستاریکایی ها بسته بودند، بصره را به عنوان میزبان در متن قرارداد نهایی کرده بودند.

به دنبال این اتفاق،" عدنان درجال" رییس فدراسیون فوتبال عراق،  قبل از شروع جام جهانی ۲۰۲۲ با حضور در قطر با رییس فدراسیون فوتبال کاستاریکا دیدار کرد و خواهان دریافت کامل ضرر و زیان عدم انجام این بازی شد. 

در نهایت بعد از رایزنی های متعدد، فدراسیون فوتبال کاستاریکا اعلام کرد که  مبلغ ۳۵۰ هزار دلار را به فدراسیون عراق پرداخت خواهد کرد تا دعوای این دو کشور به ارجاع پرونده به دادگاه داوری ورزش منجر نشود. البته اگر کار به دادگاه کاس می کشید، مطمئنا عراقی ها بیشتر از سیصد و پنجاه هزار دلار غرامت می گرفتند. 

۱۹۷۹