حکم احتمالی متخلفان «بارساگیت»: شش ماه تا چهار سال حبس

حکم احتمالی متخلفان «بارساگیت»: شش ماه تا چهار سال حبس

پایگاه خبری فوتبالی - افشاگری جدید از پرونده "بارساگیت" نشان می دهد که بارسلونا به مدت هفده سال بین سالهای 2001 تا 2018 مبلغی در حدود هفت میلیون یورو را به عنوان رشوه به انریکز نگریرا رییس سابق کمیته داوران اسپانیا پرداخته است.

به گزارش فوتبالی، نگریرا مدعی شده که این مبالغ را برای "مشاوره فنی شفاهی" به بارسلونا پرداخته است. ال پائیس البته گزارش داده است که دادگستری این ادعا را نپذیرفته است. آنها دو گزینه را در مورد این پرداخت ها محتمل می دانند: یکی این است که بارسلونا با پرداخت این مبالغ سعی کرده که با کمک های داوران با همکاری انریکز نگریرا مواجه شود هر چند که تا کنون مدرکی در این باره پیدا نشده است. احتمال دیگر این است که بارسا با پرداخت این پول سعی کرده که رابطه خوبی با کمیته داوران پیدا کند. اگر یکی از این دو مورد ثابت شود، بارسلونا به تخلف و فساد متهم خواهد شد. 

با توجه به این که خاویر تباس رییس لالیگا اعلام کرده است که جریمه های ورزشی نظیر کسر امتیاز یا سقوط به لیگ دسته دو امکان پذیر نیست، دادگستری به گزینه های دیگری فکر می کند. یکی از این گزینه ها حکم شش ماه تا چهار سال حبس برای مدیران متخلف و اعضای کمیته داوران است. اگر تخلف "فساد" ثابت نشود، گزینه دیگر این است که اتهام "مدیریت غیرصادقانه" به مدیران بارسلونا زده شود چرا که منطقی نیست که بارسلونا مبلغ هفت میلیون یورو را به صورت بی دلیل به یک فرد پرداخته باشد. در این مورد نیز حکم سه سال حبس در انتظار متخلفان خواهد بود.  با توجه به این که پرداخت ها به مدت هفده سال انجام شده، چهار مدیر سابق و کنونی بارسلونا در لبه تیغ هستند: خوان گاسپارت، جوزپ ماریا بارتومئو، خوان لاپورتا و ساندرو راسل.

4125