ستاره سابق آرسنال و بارسلونا سرمربی آمریکا می‌شود

ستاره سابق آرسنال و بارسلونا سرمربی آمریکا می‌شود

پایگاه خبری فوتبالی - آنتونی هادسون که در حال حاضر نقش مدیر فنی موقت تیم ملی امریکا را دارد، به دنبال استخدام سرمربی جدید این تیم است که یکی از گزینه های اصلی او تیری آنری ستاره سابق بارسلونا و ارسنال است.

به گزارش فوتبالی، آنری مهاجم اسطوره ای فوتبال فرانسه است که در حال حاضر به عنوان مفسر تلویزیونی فعالیت می کند و به همین خاطر شناخت خوبی از بازیکنان لیگ آمریکا دارد و می تواند نقش موثری در پیشرفت نسل طلایی فوتبال امریکا داشته باشد. آنری اخیرا گفته بود:" ایا بازیکنان فوتبال امریکا را می شناسم؟ بله می شناسم. آیا لیگ را می شناسم؟ بله می شناسم. دوست دارمکه مربیگری کنم؟ بله دوست دارم. بازگشت به تیم ملی آمریکا؟ باید ببینم که نقشه چیست، فلسفه چیست و چه کاری باید انجام داد."

پیش از این هدایت تیم ملی آمریکا در اختیار گرگ برهالتر بود که در جام جهانی مربیگری این تیم را به عهده داشت. بازیکن اسبق بارسلونا و تیم ملی فرانسه تجربه بازی در تیم نیویورک ردبولز در لیگ آمریکا را دارد و در فوتبال امریکا نیز هدایت تیم مونرئال را به عهده داشته و به خوبی با جو فوتبال امریکا آشنایی دارد. آنری مدتی دستیار روبرتو مارتینز در تیم ملی بلژیک بوده و حالا می خواهد خودش به عنوان سرمربی فعالیت کند.  وی در مورد جدایی از کادر روبرتو مارتینز گفت:" روبرتو به تیم ملی پرتغال رفت و من او را همراهی نکردم. دیگر دوست ندارم که دستیار باشم. از روبرتو متشکرم که در زمانی که کسی من را نمی خواست، به من فرصت داد. دوست دارم که دوباره روی نیمکت صاحب فرصت شوم."

4125