خبر خوش رییس لالیگا برای هواداران بارسلونا: تنبیه در کار نیست

خبر خوش رییس لالیگا برای هواداران بارسلونا: تنبیه در کار نیست

پایگاه خبری فوتبالی - پرداخت رشوه 1.4 میلیون یورویی از جانب بارسلونا به نایب رییس کمیته داوران بین سالهای 2016 تا 2018 یک جنجال و حاشیه بزرگ بوده است.

به گزارش فوتبالی، خاویر تباس رییس لالیگا حالا خبر خوشی را به هواداران بارسلونا اعلام کرده است که قرار نیست که جریمه های ورزشی نظیر کسر امتیاز یا سقوط به لیگ دسته دو برای انها در نظر گرفته شود. به ادعای وی بر اساس قوانین فوتبال اسپانیا، چنین جرایمی فقط تا سه سال بعد از تخلف قابلیت اعمال تنبیهات ورزشی دارند آن هم در حالی که از این تخلف 5 سال گذشته است.

بارسلونا برای "مشاوره" و "جلوگیری از قضاوت های اشتباه داوران" مبلغ 1.4 میلیون یورو به مدت سه سال به انریگز نگریرا نایب رییس سابق کمیته داوران پرداخته است. حالا خاویر تباس رییس لالیگا در این باره توضیح داده است:" در سالهای 2018 و قبل از آن قوانینی وجود داشته که در مورد همکاری بارسلونا و کمیته داوران تضاد منافع ایجاد نمی کرده است. اما کاملا مشخص است که به هیچ وجه نباید چنین خدماتی ارائه می شد. این امکان وجود ندارد که تنبیه انضباطی و ورزشی برای بارسلونا در نظر گرفته شود. پنج سال گذشته است و چنین تنبیه هایی سه سال بعد از تخلف قابل اعمال هستند. از نظر ورزشی امکان برخورد انضباطی نداریم اما از نظر قضایی امکانش وجود دارد. حالا دادگستری باید به بررسی تخلفات بپردازد و امکان برخورد با عوامل تخلف برای آنها وجود دارد. قطعا ما هم به تحقیقات ادامه می دهیم تا ببینیم که آیا نگریرا در دوران فعالیتش تاثیری در نتایج لالیگا و تصمیم ها در انتخاب داوران داشته است یا نه."

4125