یادداشت/ درباره شب اول مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان؛ هر چه کنی به خود کنی!

یادداشت/ درباره شب اول مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان؛ هر چه کنی به خود کنی!

پایگاه خبری فوتبالی- شب اول و شروع مرحله یک هشتم پایانی سی‌ال با دو پیروزیِ ارزشمند برای میلان و بایرن‌مونیخ همراه بود.

پاری‌سن‌ژرمن در پارک دو پرنس و تاتنهام در سن سیرو بازی را با یک گل واگذار کردند تا برای صعود به یک چهارم نهایی کار سختی در بازی برگشت داشته باشند.

در سن‌سیرو هرآنچه استفانو پیولی می‌خواست اتفاق افتاد تا دومین برد یک هیچِ روسونری در این هفته این تیم را فعلا به ساحل آرامش برگرداند.

تاتاروشانو این بار عملکرد کم نقصی داشت و مالک تیاو در غیاب توموری مصدوم به‌خوبی هری کین آماده این روزها را از کار انداخته بود تا تک گل دقیقه هفت‌ام براهیم دیاز میلان را پس از ۱۱ سال در آستانه صعود از یک هشتم نهایی قرار دهد.

ایتالیایی‌ها با هوشمندی بازی را به جدال‌های تن به تن و فیزیکیِ میانه میدان کشاندند تا با برتری عددی در خط هافبک، کار شاگردان کنته را سخت کنند. البته که، مصدومیت بنتانکور و بیسوما و محرومیت هویبیرگ هم مزید بر علت شد تا ساندور تونالی ۸۵ دقیقه در میانه میدان جولان دهد.

با این حال هر دو تیم با تردیدها و تفاوت‌هایشان برای بازی برگشت آماده می‌شوند. میلان متکی به برد و تجربه خاک‌گرفته‌اش در اروپا و تاتنهام هم در ورزشگاه شیک خانگی به دنبال کامبک و جشن صعود خواهد بود.

اما دیگر بازی سه‌شنبه‌شب برای میزبان و هوادارانش چیزی جز یک حسرت تکراری در پی نداشت. پاریسی‌ها اسیر بازی منظم بایرن شدند و حتی حضور یک‌ نیمه‌ای ام‌باپه هم چیزی بیشتر از یک گل مردود توسط «وار» برایشان دربرنداشت.

کینگزلی کومان دوباره به یاد تک گل قهرمانی تیمش در فینال ۲۰۲۰ مقابل تیم سابق این بار بغل پای محکم و مطمئنی پشت توپ گذاشت تا دونارومای پرنوسان این فصل را مغلوب کند.

شبح مسی و نیمار در کنار ام‌باپه نیمه آماده هر‌چه‌قدر روی جلد نشریات و ال‌سی‌دی‌های تلفن‌های همراه ترسناک باشند اما در زمین چمن آن بُرَندگی مورد انتظار را ندارند به خصوص وقتی به یاد می‌آوریم که بایرن ناگلزمن در گروه مرگ این فصل لیگ قهرمانان ۶ کلین شیت از ۶ بازی خود تجربه کرده بود.

ناگلزمن بسان شطرنج‌بازی سریع و قهار، ۷۰ دقیقه فرصت فکر کردن را از گالتیه محافظه کار گرفت تا شاید پس از بازی برگشت حکم اخراج مربی فرانسوی صادر شود.

یادداشت از پویان صفربگلو

1470