میزبان جام باشگاه‌های جهان برای سال 2023 مشخص شد

میزبان جام باشگاه‌های جهان برای سال 2023 مشخص شد

پایگاه خبری فوتبالی - رقابت های جام باشگاه های جهان در سال های آینده قرار است با فرمت متفاوتی برگزار شود اما فعلا در سال آینده میزبان آن نسبت به امسال تغییر کرده است.

به گزارش فوتبالی، رقابت های جام باشگاه های جهان 2023، قرار است در کشور عربستان سعودی برگزار شود و به این ترتیب عربستانی ها به طور رسمی موفق شدند میزبانی این بازی ها را بگیرند.

عربستان سعودی رویای میزبانی جام جهانی 2030 را در سر دارد و میزبانی در جام باشگاه های جهان در سال 2023 و همچنین گرفتن میزبانی های دیگر در سال های آینده می تواند کمک زیادی به آن ها در گرفتن میزبانی جام جهانی 2030 کند.

یکی از اهدافی که عربستانی ها با آوردن کریستیانو رونالدو به النصر دنبال می کنند این است که ستاره پرتغالی نماینده ویژه آن ها برای گرفتن میزبانی رقابت های جام جهانی 2030 شود. به طور کلی به نظر می رسد که عربستان سعودی به طور جدی خواستار این است که میزبانی جام جهانی 2030 را بگیرد.

از سال 2025 فرمت رقابت های جام باشگاه های جهان تغییر خواهد کرد و قرار است که این رقابت ها با حضور 32 تیم برگزار شوند که سهمیه هر قاره در این بازی ها به این شکل خواهد بود: 12 تیم از اروپا، 6 تیم از آمریکای جنوبی، 4 تیم از آسیا، 4 تیم از آفریقا، 4 تیم از آمریکای شمالی، 1 تیم برای میزبان، 1 تیم از اقیانوسیه.

1471