پرسپولیس صفر - هوادار یک/ شوک ضدحمله‌ای به پرسپولیس/ هوادار لیگ را جذاب کرد

پرسپولیس صفر - هوادار یک/ شوک ضدحمله‌ای به پرسپولیس/ هوادار لیگ را جذاب کرد

پایگاه خبری فوتبالی- پرسپولیس مقابل هوادار تن به شکست داد تا شرایطش در کورس مدعیان خطرناک شود.

به گزارش فوتبالی، پرسپولیس که هفته گذشته موفق شد در آبادان به یک برد خارج از خانه دست پیدا کند، قصد داشت برای رسیدن به صدر جدول، با پیروزی مقابل هوادار به روند پیروزی‌های خود ادامه دهد اما این هوادار با ساکت الهامی بود که توانست پیروز میدان شود و فاصله خود را با تیم‌های پایین جدول افزایش دهد.

دو تیم در نیمه اول عملکرد قابل قبولی از خود نشان ندادند و با تساوی به رختکن رفتند اما در نیمه دوم این پرسپولیس بود که بیشتر صاحب توپ و میدان بود و چندین موقعیت روی دروازه میهمان خود ایجاد کرد اما هیچ یک از آنها راه به جایی نبرد و در نهایت هوادار روی تنها موقعیت خود در نیمه دوم به گل رسید.

هوادار با این برد 25 امتیازی شد و به رده هشتم جدول صعود کرد و پرسپولیس با 39 امتیاز در کنار استقلال قرار گرفت و به دلیل تفاضل گل بهتر در رتبه دوم جدول باقی ماند.

گزارش مهمترین اتفاقات و حواشی این بازی را در ادامه مرور کنید.

تیم داوری: حسن اکرمی، فرهاد فرهادپور و یوسف مغروری

ترکیب پرسپولیس:  علیرضا بیرانوند، دانیال اسماعیلی فر، مرتضی پورعلی گنجی، میلاد سرلک (سروش رفیعی 77)، سینا اسدبیگی (کمال کامیابی‌نیا 46)، وحید امیری، سعید صادقی (فرشاد فرجی 46)، شیخ دیاباته (لئاندرو پریرا 77)، گئورگی گولسیانی، عیسی آل کثیر (مهدی ترابی 56) و محمد عمری.

ترکیب هوادار: محمدرضا خالد آبادی، فریبرز گرامی، مرتضی منصوری، مهدی عبدی، مسعود شجاعی (محمد میری 76)، حسین صادقی، محمدمهدی مهدی‌خانی (صائب محبی 62)، سپهر روزی‌طلب (داریوش شجاعیان 83)، محمد چهارمحالی (امید سینک 62)، بابک مرادی (محمد عباسی 77)، محمدجواد محمدی

کارت زرد: اسدبیگی (39)، محمدی (63)، شجاعی (72)، رفیعی (1+90)

کارت قرمز: -

گلزنان: محمدجواد محمدی (87)

نیمه اول: 

* بازی با یک دقیقه سکوت به احترام درگذشتگان زلزله‌های خوی و ترکیه آغاز شد.

* پیش از سوت شروع مسابقه، علیرضا بیرانوند به دلایل نامشخص راهی رختکن شد تا تاخیر چند دقیقه‌ای در آغاز بازی رخ بدهد.

دقیقه 10: محمد عمری با یک حرکت سه بازیکن هوادار را دریبل کرد و توپ را به وحید امیری رساند تا پرسپولیس در آستانه خلق اولین موقعیت قرار بگیرد، اما با کم‌دقتی این دو بازیکن فرصت از دست رفت.

دقیقه 18: پاس در عرض آل کثیر در حالی به اسماعیلی‌فر رسید که او می‌توانست دروازه حریف را باز کند اما ترجیح داد با رهاکردن توپ آن را به دیاباته برساند که در این بین مدافع هوادار با قطع ارتباط این فرصت گلزنی را از پرسپولیس گرفت.

دقیقه 21: بابک مرادی توپ را به سپهر روزی طلب رساند و ضربه خطرناک این بازیکن از بالای دروازه بیرانوند به بیرون رفت.

دقیقه 23: در حالی که عمری بعد از نبرد هوایی روی زمین افتاد، توپ مقابل پای دیاباته قرار گرفت اما شوت او دقت لازم را نداشت و از کنار دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 29: بازیکنان هوادار روی یک کار تیمی هماهنگ صاحب موقعیت شدند اما ضربه نهایی مهاجم این تیم قدرت لازم را نداشت و توپ توسط مدافعان پرسپولیس دور شد.

دقیقه 37: شوت از راه دور گولسیانی به شکلی خطرناک از کنار دروازه هوادار به بیرون رفت.

دقیقه 41: بازی بعد از چند دقیقه وقفه با شروع سریع بازیکنان هوادار همراه بود که آنها را صاحب موقعیت کرد اما در آخرین لحظه مدافعان پرسپولیس توپ را دور کردند.

دقیقه 1+45: با حرکت خوب عمری، توپ به دیاباته رسید و در حالی که این بازیکن در آستانه رسیدن به گل اول بازی قرار گرفته بود با بی‌دقتی توپ را به بیرون فرستاد.

* بعد از لحاظ سه دقیقه وقت تلف شده، نیمه اول این بازی با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

نیمه دوم:

دقیقه 48: دانیال اسماعیلی‌فر روی یک ضربه ایستگاهی از موقعیتی مناسب توپ را به روی دروازه هوادار فرستاد و گولسیانی با یک ضربه سر خطرناک در آستانه ثبت اولین گل بازی بود اما توپ او به خوبی توسط خالدآبادی دفع شد.

دقیقه 58: کرنر خطرناک ارسالی توسط مهدی ترابی با ارسال از روی سر گولسیانی، توسط مدافعان هوادار مجددا تبدیل به کرنر شد.

دقیقه 64: موقعیت خوب پرسپولیسی‌ها در آخرین لحظه تبدیل به کرنر شد.

دقیقه 71: محمد عمری در شرایطی که می‌توانست هم‌تیمی خود را صاحب توپ کرده و فرصت ایده‌آل گلزنی برای پرسپولیس ایجاد کند، به دلیل سماجت به دریبل کردن مدافع مستقیم خود توپ را از دست داد.

دقیقه 76: شیخ دیاباته از توپ خوبی که برایش ارسال شد نتوانست استفاده لازم را ببرد و توپ از روی سر این بازیکن عبور کرد.

* در دقیقه 77 پریرا خرید جدید پرسپولیس وارد زمین شد تا اولین بازی رسمی خود برای این تیم را انجام دهد.

دقیقه 79: یکی از معدود موقعیت‌های هوادار در نیمه دوم برای این تیم به دست آمد اما توپ با اختلاف زیاد از بالای دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

دقیقه 85: ارسال وحید امیری به دهانه دروازه هوادار برای پرسپولیسی‌ها فرصت گلزنی ایجاد کرد اما ضربه پورعلی‌گنجی در شرایط نامتعادل به شکلی عجیب زده شد تا توپ با اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت.

(گل اول هوادار) دقیقه 87: پاس رو به عقب فرشاد فرجی به محمدجواد محمدی برخورد کرد و این بازیکن از میانه زمین در حالی که هیچ مدافعی را در مقابل خود نمی‌دید پا به توپ شد و پس از ورود به محوطه جریمه با یک ضربه بغل پا اولین گل بازی را به ثمر رساند.

گل هوادار توسط محمدجواد محمدی

* پرسپولیسی‌ها که معتقد بودند روی صحنه منجر به گل هوادار روی بازیکن تیمشان خطا صورت گرفته، به شدت به داور اعتراض کردند.

دقیقه 90: در حالی پرسپولیسی‌ها قصد داشتند از شلوغی محوطه هوادار استفاده کرده و گل تساوی را بزنند اما با تصمیم کمک داور این صحنه آفساید گرفته شد.

دقیقه 5+90: ضربه ایستگاهی ارسالی به درون محوطه هوادار توسط گلر این تیم دفع شد و روی سر پورعلی‌گنجی قرار گرفت و پاس او به گولسیانی رسید اما ضربه سر این بازیکن نیز توسط مدافعان مهار شد.

* بعد از لحاظ شش دقیقه وقت تلف شده، سوت پایان این بازی زده شد تا هوادار برنده جدال حساس هفته بیستم شود.

6442