رکوردشکنی دروازه‌بان منچستریونایتد

رکوردشکنی دروازه‌بان منچستریونایتد

پایگاه خبری فوتبالی- داوید دخیا، دروازه بان منچستریونایتد با 400امین حضور خود در دروازه این تیم به اولین بازیکن غیر بریتانیایی تبدیل شد که چنین آماری را در یک تیم ثبت می کند.
به گزارش فوتبالی، منچستریونایتد امروز در چارچوب هفته بیست و سوم لیگ برتر انگلیس، به مصاف لیدز می رود و در دروازه این تیم، دیوید دخیا حضور دارد؛ این بازی 400 امین حضور این دروازه بان اسپانیایی در دروازه یونایتدی هاست که به نوعی یک رکورد محسوب می شود.
دخیا که در سال 2011 از اتلتیکو مادرید به جمع شیاطین سرخ پیوست، از همان زمان تاکنون دروازه بان شماره یک منچستری ها بوده است تا یک روند ثبات بسیار خوب را پشت سر بگذارد؛ وی تاکنون قهرمان لیگ برتر انگلیس، جام حذفی، لیگ اروپا و لیگ کاپ انگلستان شده است و 5 بار نیز در تیم منتخب فصل لیگ برتر انگلیس قرار گرفته است. دخیا همینطور 4 بار بهترین بازیکن فصل یونایتدی ها شده است.
وی حالا از نظر تعداد بازی در تاریخ منچستریونایتد با گری نویل برابری می کند اما هنوز 232 بازی با رایان گیگز فاصله دارد و 2 کلین شیت دیگر نیز تا رسیدن به رکورد 180 کلین شیت پیتر اشمایکل افسانه ای فاصله دارد. با این حال، دخیا حالا اولین بازیکن غیر بریتانیایی است که برای یک تیم در لیگ برتر انگلیس به این تعداد بازی رسیده است.
1886