آکادمی تراکتور عصای دست رحمتی!/ 5+1 تراکتوری علیه پوکر پاکو در یادگار

آکادمی تراکتور عصای دست رحمتی!/ 5+1 تراکتوری علیه پوکر پاکو در یادگار

پایگاه خبری فوتبالی - آلومینیوم اراک با تعداد نسبتا زیادی از بازیکنان سابق تراکتور مقابل این تیم‌‌ قرار خواهد گرفت.

به گزارش فوتبالی، آلومینیوم اراک درحالی در چارچوب هفته بیستم لیگ برتر میهمان تراکتور خواهد بود که تعداد بازیکنان زیادی از این تیم سابقه بازی در تیم سرخ‌پوش را دارند و باید این هفته مقابل دیدگان هواداران پرشور تیم سابق خود با پیراهن رقیب بازی کنند. جالب‌تر اینکه از جمع ۶ نفره این بازیکنان، ۴ تن هم‌زبان تبریزی‌ها هستند و از این شهر و آکادمی تراکتور وارد فوتبال حرفه‌ای شده‌اند. 

محمدرضا آزادی ستاره این روزهای تیم سبزپوش اراکی که با ۶ گل زده در صدر جدول گلزنان لیگ برتر نیز قرار دارد، برای اولین بار با پیراهن تراکتور چهره شد. آزادی که پدرش هم فوتبالیست بوده و بازیکن قدیمی تی‌تی‌ها محسوب می‌شود، از رده‌های پایه تراکتور فوتبال خود را آغاز کرد و در سالی که این تیم از دو پنجره نقل‌وانتقالاتی محروم بود و بازیکنان زیادی از دست داده بود، توسط یحیی گل‌محمدی از امیدها به تیم بزرگسالان اضافه شد تا فصل جدیدی از فوتبال برایش رقم بخورد. درنهایت مهاجم جوان پس از سه سال حضور در جمع تبریزی‌ها و کسب قهرمانی جام حذفی از این تیم جدا شد ولی بارها علاقه خود به تیمی که از آن چهره شده را کتمان نکرده است.

دومین تراکتوری سابق، میلاد فخرالدینی است. بازیکنی که در دو دوره خصوصی و غیرخصوصی بازیکن تراکتور بوده و در هر دو قهرمانی تراکتور در فوتبال ایران در این تیم عضویت داشته است.

 این مدافع باتجربه پس از جدایی اول خود از جمع سرخ‌ها، زاویه‌هایی با پرشورها پیدا کرد که پس از حضور مجدد در این تیم خاطرات بد به فراموشی سپرده شد و اکنون روابط بدی با تی‌تی‌ها ندارد.

سومین بازیکن تیم اراکی، علیرضا نقی‌زاده متولد شهر تبریز است. هافبک سبزپوشان سال‌ها در گسترش فولاد و تراکتور بازی کرده و به عنوان بازیکنی بومی همواره مورد حمایت پرشورها بوده است. نقی‌زاده که زمان حضور مجدد فراز کمالوند بازگشت نافرجامی به جمع قرمزها داشت، در آلومینیوم مهره‌ای قابل اتکا برای مهدی رحمتی است.

محمد مسلمی‌پور و علی وطن‌دوست دیگر بازیکنان تبریزی سابق تراکتور هستند که از آکادمی این تیم پرورش یافته‌اند. مسلمی‌پور همانند آزادی توسط یحیی گل‌محمدی از تیم امید تراکتور به تیم اصلی اضافه شد و به جز دوره‌ای بسیار کوتاه در سپاهان همواره در تبریز بازی کرده و حضور در آلومینیوم دومین تجربه این مدافع چپ در شهری جز زادگاه خود است. علی وطن‌دوست بازیکن جوان اراکی‌ها هم جزو بازیکنان امیدی است که سیدمهدی رحمتی در نیم‌فصل به تیمش اضافه کرده و از آن‌ها استفاده می‌کند. وطن‌دوست محصول تیم‌های پایه تراکتور است که از امیدهای این تیم ابتدای فصل به اراک کوچ کرد.

اما یک بازیکن در جمع آلومینیومی‌ها هم حضور دارد که بدون انجام حتی یک جلسه تمرینی، چندین فصل بازیکن تراکتور بوده است! حسین پورحمیدی دروازه‌بان ارزنده تیم رحمتی زمانی که عضوی از استقلال بود، در ازای انتقال سعید مهری به جمع آبی‌ها به تراکتور منتقل شد ولی هیچ‌گاه برای این تیم بازی نکرد و به صورت قرضی به آلومینیوم فرستاده شد. درنهایت هم ابتدای فصل جاری پورحمیدی جوان در ازای انتقال پوریا آریاکیا به تبریز، رضایت‌نامه‌اش به صورت قطعی برای اراکی‌ها صادر شد تا وی بدون حضور در تمرینات سرخ‌ها کارش با این تیم تمام شده باشد!

1997