ده نکته از صنعت نفت آبادان - پرسپولیس/ استخراج سه امتیاز از آبادان توسط دیاباته

ده نکته از صنعت نفت آبادان - پرسپولیس/ استخراج سه امتیاز از آبادان توسط دیاباته

پایگاه خبری فوتبالی- یک: پرسپولیس بعد از دو بازی سخت با تیم های سید دو لیگ ( فولاد و آلومینیوم) و از دست دادن صدر جدول نیاز داشت تا با حریفی بازی کند که دوباره تجدید قوا کند. اگر چه جریان بازی برای پرسپولیس سخت پیش رفت اما سه امتیاز این دیدار می تواند مقدمه ای باشد برای خیز دوباره به صدر جدول و رقابت تنگاتنگ با سپاهان و استقلال.

دو: اگر اشتباه نکنیم برای اولین بار یحیی بازی را با دو فوروارد نوک تخصصی شروع کرد. زوج عیسی و شیخ و روی دستشان عمری و ترابی دست پرسپولیس را برای همه مدل حمله ای باز گذاشت. اگر چه این بازیکنان روی فرم صدرصد خودشان نیستند اما همین هم کافی بود تا به دو هفته نبردن سرخ ها پایان دهند.

سه: صنعت نفت مدل ۱۴۰۱ یکی از بدترین تیمهای تاریخ صنعت نفت در ادوار لیگ برتر است، تیمی که با بودجه پایین بسته شده و کمترین ستاره را در ترکیب دارد. معمولا تیمهایی که سه بار مربی عوض می کنند شانس چندانی برای ماندن در لیگ ندارند.

چهار: یحیی هر وقت خود را وارد مسایل حاشیه ای کرد هم خودش ضربه دید هم تیمش، چون اصولا گل محمدی آدم این جور کارها نیست و برعکس هر وقت با آرامش تیمش را هدایت کرد ثمره اش را چید. زمان به عقب برمی گشت یحیی هرگز آن مصاحبه آماتوری را انجام نمی داد.

پنج: برای فوتبال خوزستان با اینهمه استعداد ذاتی زشت است که دو سهمیه اش رتبه های پانزدهم و شانزدهم جدول را در اختیار داشته باشند. مسئولان وزارت نفت اگر قصد هزینه کردن ندارند تیمها را واگذار کنند، و گرنه با این سیستم فقط وقت تلف کردن است.

شش: در روزهایی که مهدی قایدی در استقلال راه افتاده، رفیق شفیقش شیخ دیاباته هم گل زدن را شروع کرد تا از هم زوج سابقش عقب نماند. این بهترین خبر برای پرسپولیسهاست که شیخ نیمه آماده موتورش روشن شده است. بازیکنی که علیرغم مصدومیتهای زیاد چهارچوب دروازه را خوب می شناسد. اما او آشکارا با شیخ دوران استراماچونی فاصله دارد.

هفت: بازگشت سعید صادقی بعد از حدود یک ماه مصدومیت هم خبر خوب دیگر برای یحیی است. بازیکنی که هنوز با تبلیغاتی که برایش شد نتوانسته انتظارات را صد درصد برآورده کند. راستی سروش رفیعی کجاست؟

هشت: برخی عقیده داشتند سینا اسدبیگی قفل دروازه نفت را باز کرد تا پرسپولیس دقایق پرفشاری را تحمل نکند. بازیکنی که نشان داده فضا برای شوت داشته باشد خوراکش طاق دروازه است. همه فکر کردند توپش آن ور خط فرود آمد اما این اتفاق نیفتاد و ناظربازی و ناظر داوری با بازبینی صحنه گل را به نام دیاباته نوشتند.

نه: هنوز هم معلوم نیست چرا در پایان فصل، منصوریان از صنعت نفت آبادان جدا شد، پرکاس ، فیروز کریمی و تابارس دستپخت مشترکشان وضعیت فعلی نفت است. تیمی که با همین نفرات حضوری آبرومندانه در لیگ قبل داشت و از عوامل اصلی قهرمان نشدن پرسپولیس در فصل قبل بود.

ده: با هت تریک مدعیان قهرمانی مقابل خوزستانیها جدول به همان شکل هفته قبل پیش رفت. در این بین با افت گل گهر و اوج گیری تراکتور جای این دو تیم در جدول جابجا شد. به نظر می رسد خمس به زودی مثلث صدر جدول را به مربع تبدیل خواهد کرد. پرسپولیس هم قبل از بازی حذفی با سپاهان در هفته بعد میزبان هوادار است و می تواند به تداوم بردهایش امیدوار باشد.

گزارش از پیمان خنافری/ پایگاه خبری فوتبالی

5960