کاندیداهای جانشینی گواردیولا در سیتی

کاندیداهای جانشینی گواردیولا در سیتی

پایگاه خبری فوتبالی - توماس توخل، زین الدین زیدان، ونسان کمپانی، یولیان ناگلزمان و مائوریسیو پوچتینو 5 گزینه احتمالی برای جانشینی پپ گواردیولا در منچسترسیتی هستند. 

به گزارش فوتبالی، روزهای پرتنش منچسترسیتی که از سوی لیگ برتر به بیش از 100 مورد نقض قوانین مالی متهم شده تازه آغاز شده است. اما این روزها مهم‌ترین و فوری‌ترین موضوع برای مدیران سیتی این است که این شرایط بغرنج برای سرمربی‌شان پپ گواردیولا چه معنایی خواهد داشت؟

در گذشته گواردیولا به صراحت گفته بود که اگر منچسترسیتی به تخلف مالی و مدیریتی متهم شود این باشگاه را ترک خواهد کرد. البته باشگاه سیتی بعد از مطرح شدن این اتهامات اعلام کرد شواهد متعددی در اختیار دارد که نشان می‌دهد همه اتهامات بی‌اساس است.

قرارداد فعلی پپ با سیتی تا سال 2025 ادامه دارد، ولی گزارش‌ها در انگلیس حاکی است در صورتی که باشگاه آبی شهر منچستر محکوم شود، ادامه فعالیت این مربی کاتالان در اتحاد بعید خواهد بود. به این ترتیب موضوعی که تا چند روز پیش کسی در سیتی جرأت فکر کردن به آن را نداشت حالا به یک واقعیت گریزناپذیر تبدیل شده است: منچسترسیتیِ بدون گواردیولا.


در صورت جدایی پپ، نامزدهای سیتی برای جانشینی او چه کسانی هستند؟ 

توماس توخل 

توماس توخل بعد از اخراج جنجالی‌اش از چلسی در اوایل فصل جاری تا این لحظه بدون تیم بوده است. مشکل اما اینجاست تا زمانی که پرونده سیتی به سرانجام برسد و پپ احتمالا باشگاه را ترک کند توخل به احتمال زیاد بی‌کار نخواهد بود.
یولیان ناگلزمان

این روزها با نتایج ضعیف بایرن مونیخ در هفته‌های گذشته زمزمه اخراج او در مونیخ بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد. رسانه‌های آلمانی می‌گویند هر گونه لغزش بایرن در چمپیونزلیگ کاسه صبر مدیران باشگاه را لبریز کرده و به اخراج ناگلزمان منجر خواهد شد.

زین الدین زیدان

زیدان مدت قابل‌توجهی است که روی نیمکت نمی‌نشیند. البته او پیشنهادهای متعددی داشته ولی به نظر می‌رسد تا چندی پیش چون امیدوار بود مربی‌گری تیم ملی فرانسه را به عهده خواهد گرفت به آنها نه گفته بود. ولی با تمدید قرارداد فرانسه با دیدیه دشان حالا زیدان آماده است تا بار دیگر به فوتبال باشگاهی برگردد.

ونسان کمپانی

اسطوره منچسترسیتی در سکوهای اتحاد بسیار محبوب است. با منصوب شدن کمپانی به مربی‌گری سیتی بدون شک هواداران اعتراض چندانی نخواهند کرد، ولی سیتی احتمالا از اینکه او دانش و تجربه کافی برای هدایت ستاره‌های بزرگ تیم را داشته باشد نگران خواهند بود.

مائوریسیو پوچتینو
پوچتینو تابستان گذشته از پاری‌سن‌ژرمن اخراج شد. او که با تاتنهام دوران خوبی را پشت سر گذاشته هر بار که انتقادها به آنتونیو کونته اوج می‌گیرد به عنوان جانشین احتمالی او در تاتنهام مطرح می‌شود. ولی به نظر می‌رسد صبر این مربی آرژانتینی تمام شده و او دیگر قید بازگشت به تاتنهام را زده است. در این شرایط اگر سیتی به سراغ پوچه برود او بدون شک به آنها پاسخ مثبت خواهد داد.  

4416