مشکل جدی قطری‌ها برای خرید سهام منچستریونایتد

مشکل جدی قطری‌ها برای خرید سهام منچستریونایتد

پایگاه خبری فوتبالی - امیر قطر به خرید سهام باشگاه منچستریونایتد تمایل نشان داده است اما فقط در صورتی می توانند این کار را انجام بدهند که قوانین یوفا تغییر کند.

به گزارش فوتبالی، مراحل فروش سهام باشگاه منچستریونایتد آغاز شده است و حالا به نظر می رسد که امیر قطر یکی از جدی ترین مشتریان خرید سهام شیاطین سرخ است. در حقیقت به نظر می رسد که از نظر مالی، پیشنهاد قطری ها بالاتر از همه پیشنهادها باشد. گاردین گزارش داده است که شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر به دنبال خرید سهام یونایتد است اما به علت قوانین یوفا با یک مشکل جدی مواجه است.

در حقیقت امیر قطر در حال حاضر مالکیت باشگاه پی اس جی را به عهده دارد که سهام باشگاه فرانسوی را در سال 2011 خریده است. بر اساس قوانین باشگاه ها، باشگاه هایی با مالکان یکسان نمی توانند در تورنمنت ها مقابل هم قرار بگیرند و بدین ترتیب یونایتد و پی اس جی با مالکان قطری نمی توانند هر دو در لیگ قهرمانان اروپا حضور داشته باشند. قطری ها از وجود چنین قانونی آگاه هستند و در تلاش هستند تا راهکاری را در این زمینه پیدا کنند. یکی از گزینه ها این است که قوانین یوفا دستخوش تغییر شوند.

گلیزرها برای فروش یونایتد شش میلیارد پوند طلب کرده اند در حالی که قطری ها مبلغ 4.5 میلیارد پوند را منطقی تر می دانند. جیم رتکلیف 70 ساله، ثروتمندترین مرد بریتانیا جدی ترین رقیب قطری ها به شمار می رود. 

شیاطین سرخ زیر نظر تن هاگ احیا شده اند و برای کسب چهار جام تلاش می کنند.

4125