ده نکته از سپاهان - گل گهر؛ اصفهانی‌ها دروازه‌بان داشتند و سیرجانی‌ها نداشتند!

ده نکته از سپاهان - گل گهر؛ اصفهانی‌ها دروازه‌بان داشتند و سیرجانی‌ها نداشتند!

پایگاه خبری فوتبالی- یک: جدال تیمهای دوم و سوم جدول به قدری مهم و حساس بود که برای آن دست به قلم شویم. دیداری که نتیجه آن برنده را یک رده بالاتر و بازنده را یک رتبه پایین تر فرستاد. 

دو: در فوتبال برای بردن باید حداقل هشت بازیکن یک تیم خوب بازی کنند، در سپاهان این تعداد بیشتر از هشت نفر است و همه بازیکنان این تیم در بهترین فرم ممکن خود به سر می برند.

سه: مورایس بعد از نوسانات هفته های اول لیگ ، کم کم به ترکیب اصلی رسیده که حاصل آن چهار برد پیاپی و گرفتن صدر از پرسپولیس است. سیستم چهار یک چهار یک این تیم که در هنگام حمله با اضافه شدن چهار هافبک جلوی ریگی (فرناندز، احمدزاده، کریمی و نورافکن) به همراه حضور همیشگی رامین رضاییان در یک سوم دفاعی رقبا این تیم را همواره با برتری عددی در حملات روبرو می کند. حاصل همه این اتفاقات زدن ۲۸ گل و عنوان بهترین خط حمله لیگ است. 

چهار: یک سر بازیهای جذاب لیگ در این دو سال گل گهر سیرجان بوده است. تیمی که ۴۵ گل در بازیهایش رد و بدل شده و بالاترین میانگین موقعیت گل در لیگ را دارد. این شاخصه مهم باعث شده کسی از دیدن بازیهای گل گهر پشیمان نشود. هر چقدر دیدن بازیهای فولاد، مس رفسنجان و ذوب آهن ملال اور است فوتبالی که گل گهر بازی می کند همراه با هیجان بالاست.

پنج: برای قهرمانی در لیگ ایران حتما باید یک دروازه‌بان درجه یک داشته باشید. دیروز در بازی سپاهان - گل گهر، تفاوت دو تیم در دروازه بانها بود. جایی که پیام نیازمند تک به تک محمدرضاحسینی را مثل مارتینز دروازه بان آرژانتین در فینال جام جهانی گرفت ولی آن طرف محسن فروزان به هیچ توپی نه نگفت. پیام مقابل استقلال هم تک به تک یامگا را عالی مهار کرده بود. قبلا هم نوشته ایم که محسن فروزان یک دروازه بان خوب برای تیمهای چهارم تا هشتم جدول است ولی برای قهرمان شدن حضور او کفایت نمی کند.

شش: بعضی از بازیکنان با رفتن از استقلال و پرسپولیس افت شدیدی می کنند، اما این مورد حداقل درباره بازیکنان سابق سرخابی که در سپاهان و گل گهر بازی می کنند صدق نمی کند. تبریزی و قاسمی نژاد در گل گهر در افت هستند اما دانشگر و ریگی و زکی پور و احمدزاده و رضاییان و مغانلو و نورافکن خلاف این موضوع را ثابت کرده اند. آنها کاملا احیا شده اند.

هفت: یکی از تصمیمات بحث برانگیز کارلوس کی روش خط زدن امیدنورافکن بود، ستاره ای که در بهترین فرم خود قرار دارد و کاملا به مهره ای بدون جانشین در سپاهان بدل شده است. تمدید ساکت مدیرعامل سپاهان با او نشان می دهد سپاهان قدر جواهرش را به خوبی می داند. نورافکن فصل بعد قرار بود پرسپولیسی شود اما آنقدر پیشنهاد سپاهان به او بالا بود که امید به سپاهان نه نگفت. نکته منفی بازی امید نورافکن کماکان یک پا بودن اوست. 

هشت: نتظار قهرمانی از تیمی که چهارمین فصل حضورش در لیگ را می گذراند انتظار بیهوده ای به نظر می رسد. آنها هنوز از نظر شخصیت تیمی انقدر قوی نشده اند که ذهنیت قهرمانی داشته باشند. اما همین بالانشینی و کیفیت خوبشان را به پای سرمربی شان بنویسید.

نه: رامین رضاییان را باید بهترین بازیکن این فصل سپاهان نامید. بازیکنی که در ۳۲ سالگی در اوج دوران فوتبالش به سر می برد و نفسش تمامی ندارد. اما آقای رضاییان فیرپلی را هم به فوتبال خوبت اضافه کن.

ده: مورایس حالا سپاهان را به صدر جدول رسانده، اما در صدر ماندن حکایت دیگریست که باید ببینیم سپاهان از نظر ذهنی آماده حفظ صدر جدول در چهل درصد باقیمانده لیگ هست یا نه؟ بازی سخت با فولاد در غیاب نورافکن و رضاییان یک آزمون مهم برای مورایس و سپاهان است.

گزارش از پیمان خنافری/ پایگاه خبری فوتبالی