ده نکته از پرسپولیس - آلومینیوم؛ رونویسی رحمتی از نکونام/ پرسپولیس دور از آرامش

ده نکته از پرسپولیس - آلومینیوم؛ رونویسی رحمتی از نکونام/ پرسپولیس دور از آرامش

پایگاه خبری فوتبالی- یک: لیگ برتر فوتبال ایران را به سه دسته تقسیم کنید. دسته اول پرسپولیس و استقلال و سپاهان که مدعیان سنتی جام هستند، دسته دوم گل گهر ، تراکتور، آلومینیوم، مس رفسنجان و فولاد که برای رتبه های چهارم تا هشتم می جنگند و دسته سوم تیمهای نهم به بعد جدول که از نظر بودجه در سطح پایین‌تری هستند و فقط صرف حضور در لیگ برای آنها کافی است. احتمال کمی هم وجود دارد که این تقسیم بندی جابجا شود اما حول و حوش همین بوده است.

دو: آلومینیوم اراک چه با رسول خطیبی، چه با منصوریان و چه با رحمتی در این سه سال همیشه تیم چغری بوده است. تیمی که انگار نفسش چاق چاق است و بالاتر از استاندارد لیگ ایران می دود. نتایج آنها با پرسپولیس و استقلال و به خصوص با پرسپولیس اکثرا خوب و قابل قبول بوده است. سال گذشته اراکی ها پرسپولیس را در جام حذفی، حذف کردند!

سه: پرسپولیس این بار برخلاف بازیهای قبل ترجیح داد با مهاجم نوک (شیخ دیاباته) به میدان برود. عدم آمادگی کامل شیخ و اضافه وزن و ایستا بازی کردن او باعث شد عملا زهر خط حمله پرسپولیس گرفته شود. می‌شود گفت حضور شیخ کاملا در تجمع مدافعان حریف بی‌اثر بود و باعث تعویض او شد. باید دید مهاجم جدید پرسپولیس می تواند گره از کار قرمزها بگشاید یا نه.

چهار: تدبیر سید مهدی رحمتی برای بازی با پرسپولیس همان تدبیر نکونام در هفته قبل بود، با این تفاوت که آلومینیوم بازبکنی در سطح تورس نداشت که کار را دربیاورد ولی در اصول دفاعی آنها کاملا بی نقص عمل کردند و فضای چندانی به وینگرهای پرسپولیس ندادند.

پنج: مشکلات داوری هفته ای نیست که صداها را بلند نکند. این بازی به اندازه چند هفته لیگ لحظات مشکوک داوری داشت که قابل بحث باشد. از پنالتی و اخراج و آفساید گرفته تا اعتراض های دنباله دار. بحث کردن درباره اشتباهات داوری بی فایده است و فقط تمرکز تیمها و مربیان را می گیرد. تا وی ای آر هم نباید آش همین آش است و کاسه همین کاسه!

شش: دوباره همان صحبتهای این چند ساله شروع شد" از اینها میخواهند ما قهرمان نشویم" تا صحبت از "تیم خاص" . فقط جای تیمها عوض شده است. تا پرسپولیس خطر را احساس کرد و صدر را از دست داد کل کادر این تیم شروع به مصاحبه های این مدلی کردند. 

هفت: اگر در پایان فصل پرسپولیس به هر دلیلی قهرمان شد، آیا درویش و پیروانی و گل محمدی صحبتهای امروزشان را به یاد خواهند آورد؟ مسلما نه! هنوز ۱۲ هفته برای پرسپولیس باقی مانده و اتفاقات زیادی ممکن است در این ۱۲ هفته بیفتد.

هشت: میلاد فخرالدینی یکی از بهترینهای آلومینیوم در این بازی و البته کل فصل است. بازیکنی که انگار بازوبند به او ساخته و از وقتی موهایش را بلند کرده کیفیت فوتبالش هم بهتر شده است. به لیست خوبهای آلومینیوم پورحمیدی، نقی زاده و آزادی را هم اضافه کنید که کاملا احیا شده‌اند. دیروز فخرالدینی باعث اخراج بیرانوند شد و البته ساق پایش هم کاملا خط خطی شد که صحنه دلخراشی را به وجود آورد.

نه: یحیی گل محمدی یک سرمربی خوب و یک انسان به تمام معناست اما نقطه ضعف بزرگی دارد که در مواقع حساس فصل خود و تیمش را وارد حاشیه می کند. اشتباهات داوری سرجای خود ولی پرسپولیس تمرکز خود را از دست داده است. این عدم تمرکز شرایط را به نفع رقبای پرسپولیس می کند. ظاهرا یحیی از اتفاق های فصل پیش هنوز عبرت نگرفته است!

ده: پرسپولیس در هفته های آتی با صنعت نفت، نفت مسجدسلیمان و هوادار که هر سه تیم از تیمهای دورقمی لیگ هستند بازی دارد. پیروزی در این سه بازی می تواند دوباره پرسپولیس را به صدرجدول برگرداند، به شرط اینکه این تیم وارد فضای روانی داوری و حواشی نشود.

گزارش از پیمان خنافری/ پایگاه خبری فوتبالی