یزدانی غافلگیر شد

یزدانی غافلگیر شد

پایگاه خبری فوتبالی- فدراسیون جهانی کشتی از تقسیم مدال‌های روز نخست مسابقات زاگرب میان ایران و آمریکا نوشت.                                    

به گزارش فوتبالی، روز اول رقابت‌های بین‌المللی کشتی رنکینگ اتحادیه جهانی، چهارشنبه در سالن «دوم اسپورتوا» زاگرب کرواسی برگزار شد و سهم ایران هم دو مدال طلا و یک نقره بود.
 وبگاه فدراسیون جهانی کشتی در گزارشی درباره روز اول مسابقات زاگرب نوشت: برای کسانی که کشتی‌های «حسن یزدانی» را در روز چهارشنبه نگاه می‌کردند، سخت‌ترین وظیفه او پیدا کردن نقطه ضعف خود بود.   

«هایاتو ایشیگورو» با حرکت پای قدرتمند خود، به پشت یزدانی رفت و او را خاک کرد و امتیاز گرفت. جدای از این لحظه که او غافلگیر شد، یزدانی حریفانش را با نتیجه امتیازی ۲-۴۴ شکست داد و به مدال طلا رسید.  

یزدانی در نخستین تورنمنت خود پس از شکست از «دیوید تیلور» در مسابقات جهانی سال گذشته، با همان آرامش همیشگی به روی تشک رفت و در وزن ۸۶ کیلوگرم به قهرمانی رسید.
 ایشگورو که با شگفتی‌سازی به دیدار نهایی رفت، اولین امتیازها را در مقابل یزدانی گرفت اما کشتی‌گیر ایرانی بر مبارزه مسلط شد و کشتی‌گیر ژاپنی حرفی برای گفتن نداشت و یزدانی با نتیجه ۲-۱۳ پیروز میدان شد.  

ایشیگورو پس از پایان بازی گفت تلاش کرد توان خود را در مقابل یزدانی حفظ کند اما او مانع از آن شد که نماینده ژاپن بتواند ۱۰۰ درصد توان خود را در بازی فینال به نمایش بگذارد.
 پیش از یزدانی، «رضا اطری» با پیروزی مقابل «نارانخو نارمانداخ» مغولستانی، اولین مدال طلا را برای ایران کسب کرده بود. اطری در وقت اول با نتیجه ۵-۳ از حریف خود پیش بود، اما در وقت دوم بر مبارزه مسلط شد و حریف خود را شکست داد.  

تیم آمریکا هم صاحب دو مدال طلا و یک نقره شد. «اَلِک پَنتِلو» در وزن ۷۰ کیلوگرم با پیروزی مقابل «حاجی علی‌‌یف» از جمهوری آذربایجان و «جیسون نولف» در وزن ۷۴ کیلوگرم با پیروزی بر «یونس امامی» دارنده مدال برنز مسابقات قهرمانی جهان از ایران، به مقام قهرمانی رسیدند.   

بازی نولف و امامی بسیار نزدیک پیگیری شد و نماینده آمریکا در وقت دوم تفاوت‌ها را بر روی تشک رقم زد. این مبارزه با نتیجه ۳-۳ به پایان رسید و نولف به دلیل کسب یک دو امتیازی به پیروزی رسید در حالی که امامی سه تک امتیازی را کسب کرده بود. نولف پس از این بازی گفت در گذشته بازی‌های این چنین نزدیک را واگذار می‌کرد و این پیروزی می‌تواند بر اعتماد به نفس او تأثیر زیادی داشته باشد.  

مدال‌های طلا در وزن‌های ۵۷ و ۶۵ کیلوگرم هم به نمایندگان جمهوری آذربایجان و مغولستان رسید.
 رقابت‌های اوزان باقی‌مانده این رقابت‌ها نیز امروز (پنجشنبه) برگزار می‌شود.

5960