پیروزی نفس‌گیر ساحلی‌بازان ایران مقابل عمان در پنالتی/ پیروزی با دستهای میرجلیلی

پیروزی نفس‌گیر ساحلی‌بازان ایران مقابل عمان در پنالتی/ پیروزی با دستهای میرجلیلی

پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی فوتبال ساحلی ایران که در حال حاضر در اردوی آماده سازی عمان حضور دارد، در اولین بازی دوستانه مقابل تیم ملی فوتبال ساحلی عمان به پیروزی رسید.

ساحلی بازان که به دلیل درست نشدن کار خروج از کشور و سرباز بودن سه بازیکن به نام های محمد مرادی، علی میرشکاری و رضا امیرزاده، با 11 بازیکن به عمان رفته بودند مقابل تیم ملی عمانی قرار گرفتند که با 14 بازیکن در این بازی حاضر شدند.

ایران با ترکیب حمید بهزاد پور، موحد محمد پور، محمد علی مختاری، مهدی شیر محمدی و عباس رضایی کار را آغاز کرد اما در ادامه دیگر بازیکنان یعنی امیرحسین اکبری، سید علی ناظم، مسلم مسیگر، سید مهدی میرجلیلی، رضا دیری و محمد جواد خسروی فرصت بازی کردن پیدا کردند و در ترکیب حاضر شدند.

بازی در 12 دقیقه اول بدون گل به پایان رسید اما در وقت دوم این عمانی ها بودند که به گل اول رسیدند. با اینکه تیم ملی فوتبال ساحلی از نظر بدنی و تکنیکی و حتی تاکتیکی سرتر از حریف عمانی بودند، گل اول آن ها بر خلاف جریان بازی به ثمر رسید. در ادامه ساحلی بازان بر بازی تسلط بیشتری پیدا کردند و توانستند در پایان وقت دوم، به دو گل برسند. عباس رضایی و مهدی شیرمحمدی برای ایران گلزنی کردند تا ایران دو بر یک پیش بیافتد.

در وقت سوم دو تیم برای رسیدن به گل تلاش کردند و حتی عمان به یک ضربه پنالتی رسید که سید مهدی میرجلیلی دروازه بان ایران، پنالتی حریف را مهار کرد. در لحظات پایانی بازی و در حالیکه حدود یک دقیقه به پایان بازی مانده بود شوت بازیکن عمان روی زمین پله شد و توپ در حالیکه داشت به اوت می رفت از بالای سر میرجلیلی وارد دروازه ایران شد تا کار به تساوی کشیده شود.

بازی پس از گل تساوی عمان به پایان رسید و به وقت اضافه سه دقیقه ای کشید که دو تیم در وقت اضافه سه دقیقه ای هم نتوانستند به گل برسند.

در ضربات پنالتی، پنالتی اول برای ایران توسط سید علی ناظم به گل تبدیل شد. در ادامه عمان هم پنالتی اولش را به گل تبدیل کرد. سپس پنالتی دوم ایران توسط محمد علی مختاری به گل تبدیل شد. عمان هم پنالتی دومش را به گل تبدیل کرد. در ادامه پنالتی سوم ایران توسط موحد محمدپور از دست رفت. در اینجا علی نادری سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی در یک کار هوشمندانه سید مهدی میرجلیلی که در جریان بازی یک پنالتی گرفته بود را به جای حمید بهزاد پور به زمین فرستاد تا در درون دروازه بایستد. البته میرجلیلی نتوانست جلوی پنالتی سوم عمانی ها را بگیرد و این پنالتی به گل تبدیل شد. پنالتی چهارم ایران توسط عباس رضایی که با پای چپ به توپ ضربه زده بود، هم به گل تبدیل نشد. پنالتی چهارم عمان را میرجلیلی را به خوبی دفع کرد و امیرحسین اکبری هم با خیال راحت پنالتی پنجم ایران را وارد دروازه عمان کرد تا ایران سه بر دو در پنالتی ها پیش بیفتد. میرجلیلی در پنالتی پنجم عمانی ها عالی عمل کرد و اجازه نداد، پنالتی وارد دروازه شود تا ایران در ضربات پنالتی سه بر دو و در مجموع پنج بر چهار از سد عمان بگذارد.

بازی دوستانه دوم عمان و ایران، روز جمعه 14 بهمن و ساعت 16:30 به وقت تهران در زمین فوتبال ساحلی ورزشگاه سلطان قابوس عمان برگزار خواهد شد.

ایران و عمان برای مسابقات جام ملت‌های آسیا آماده می‌شوند که در اواخر اسفند و اوایل فروردین در تایلند برگزار خواهد شد و هر دو تیم سودای قهرمانی و کسب سهمیه جام جهانی را دارند.

2636