گزارش ویژه/ بررسی استراتژی انتخاب صاحب نیمکت تیم ملی؛ داخلی یا خارجی؟ مساله این است!

گزارش ویژه/ بررسی استراتژی انتخاب صاحب نیمکت تیم ملی؛ داخلی یا خارجی؟ مساله این است!

پایگاه خبری فوتبالی- هر چند هنوز فدراسیون فوتبال به صورت شفاف اعلام نکرده که قصدی برای تمدید قرارداد با کی روش ندارد، اما در هر حال پست کی روش نشان می دهد که او دیگر گزینه فدراسیون فوتبال برای تمدید قرارداد نیست.

اما داستان از چه قرار است و چه تصمیمی قرار است گرفته شود؟ آیا جایگزین کی روش یک سرمربی داخلی است یا خارجی؟ اگر سرمربی داخلی مد نظر است آیا انتخاب مربیان شاغل در لیگ برتر به عنوان گزینه سرمربیگری تیم ملی منتفی شده است؟ یا اینکه ممکن است یک مربی شاغل در لیگ برای تیم ملی انتخاب شود؟

فدراسیون فوتبال در صحبتهای مدیرانش نشان داده به دنبال بهترین انتخاب ممکن است اما برخی اوقات اخباری منتشر می شود که در نوع خودش قابل توجه است.

فدراسیون فوتبال این روزها مشغول بررسی گزینه‌های مختلف برای انتخاب سرمربی تیم ملی است اما انتشار یک اظهار نظر از سوی یک شخص مسئول در داخل فدراسیون نشان داد ممکن است برخی گزینه‌ها که از سوی رسانه‌ها نامزد حضور روی نیمکت تیم ملی بودند از جمع افراد مدنظر فدراسیون فوتبال خارج شوند.

پس از اینکه یک رسانه اسپانیایی مدعی شده بود پاکو خمز سرمربی تراکتور یکی از گزینه‌های فدراسیون فوتبال به عنوان جانشین کارلوس کی‌روش است یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال که علاقه‌ای به فاش شدن نامش نداشت در گفت‌و‌گو با یکی از روزنامه‌های چاپ امروز ضمن رد خبر مذاکره فدراسیون با خمز به نکته جالبی اشاره کرده است. اینکه فدراسیون فوتبال در صورت رضایت دادن به گزینه ایرانی، با توصیه وزارت ورزش قصد ندارد سرمربی تیم ملی را از بین مربیان شاغل در لیگ برتر انتخاب کند. البته اگر فدراسیون مربی خارجی بخواهد، آن وقت باید دید انتخاب فدراسیون بین مربیان خارجی جوان صاحب سبک است یا سراغ مربیان با تجربه  خارجی صاحب نام خواهد رفت.

صحبتهای این مقام مسئول را بخوانید:" تاکید وزیر ورزش این بوده که به سراغ مربیانی که در باشگاه‌های پرطرفدار کار می‌کنند نرویم؛ چراکه جدایی سرمربی آنها تاثیر منفی در آینده تیم‌شان خواهد گذاشت و آن وقت هواداران آن تیم، فدراسیون یا وزارت ورزش را مقصر می‌دانند."

با توجه به این موضوع بحث حضور امیر قلعه‌نویی و ژوزه مورایس و پاکو خمز که نامشان به عنوان گزینه سرمربیگری تیم ملی مطرح شده بود، به جای کارلوس کی‌روش( در صورت قطعی شدن جدایی این مربی از تیم ملی که احتمالش را باید بسیار زیاد دانست) را باید منتفی دانست.

طبق صحبتهای این فرد، فدراسیون فقط با مربیانی که تحت قرارداد باشگاه یا فدراسیونی نیستند مذاکره می‌کند، مگر اینکه آن سرمربی بنا به دلایلی خودش با آن باشگاه یا فدراسیون قطع همکاری کند یا اینکه بندی در قراردادش باشد که راحت بتواند جدا شود.

گفته می‌شود احتمالا در 10 روز ابتدایی اسفند تکلیف سرمربی تیم ملی مشخص خواهد شد و باید دید نهایتا چه کسی روی نیمکت تیم ملی خواهد نشست. باید دید در نهایت تکلیف نیمکت تیم ملی چه خواهد شد و چه کسی به جای کی روش روی نیمکت تیم ملی می نشیند.

7655