استارت سوباسا در سرزمین خاطره‌ها

استارت سوباسا در سرزمین خاطره‌ها

پایگاه خبری فوتبالی - وینگر ژاپنی فولاد باید در اولین بازی خود برای این تیم‌ مقابل تیم سابقش یعنی تراکتور قرار بگیرد.

به گزارش فوتبالی، تراکتور و فولاد یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته هجدهم لیگ برتر را روز چهارشنبه در تبریز و ورزشگاه یادگار امام فردا درحضور تماشاگران برگزار خواهند کرد.

دیداری که باتوجه به تعداد زیاد بازیکنان سابق تراکتور در اردوی فولاد جذابیت‌های خاص خود را خواهد داشت که شاید یکی از این تقابل‌های خاص رویارویی یوکیا سوگیتا بازیکن تازه به خدمت گرفته شده فولاد برابر تیمی باشد که اولین بار با پیراهن آن به فوتبال ایران معرفی شد.

سوباسای سابق تی‌تی‌ها که در زمان حضورش در تراکتور محبوبیت ویژه‌ای نیز بین هواداران این تیم داشت، اولین بازیکن ژاپنی تاریخ لیگ برتر است که به طور ناخواسته عامل ایجاد کری‌های جالب توجه و منحصر به فردی در فوتبال ایران شد.

بعد از حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمان آسیا و تقابل این تیم با کاشیما آنتلرز ژاپن، تی‌تی‌ها دست به ابداع جدیدی در کری‌خوانی هواداران در فوتبال ایران زدند و پرچم ژاپن را در سکوهای خود به نمایش درآوردند.

اتفاقی که برای اولین بار در بازی دو تیم پرسپولیس و تراکتور در ورزشگاه آزادی رخ داد که البته پرشورها مدعی بودند این کار را برای روحیه‌دهی به بازیکن ژاپنی خود، یوکیا سوگیتا انجام داده‌اند!

سوگیتا که ناخواسته عامل ایجاد یک کری جدید در فرهنگ هواداری فوتبال ایران شده بود، درنهایت پس از یک‌ و نیم فصل بازی برای تراکتور در نیم‌ فصل لیگ نوزدهم از جمع سرخ‌پوشان جدا شد و با عدم حضور هواداران در استادیوم‌ها در سال‌های اخیر، این نوع کری‌خوانی نیز عملا از بین رفت.

حال سوگیتا یا همان سوباسای محبوب تراکتوری‌ها دوباره به لیگ برتر بازگشته و دست بر قضا باید اولین دیدارش با پیراهن جدید را مقابل تراکتور و در برابر دیدگان هواداران تیم سابقش انجام دهد که باید ببینیم درصورت اینکه توسط جواد نکونام به بازی گرفته شود، چه عملکردی مقابل تیم سابق خود خواهد داشت.

1997