سوژه روز؛ پروژه موفق مهندس مورایس در اصفهان!

سوژه روز؛ پروژه موفق مهندس مورایس در اصفهان!

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی پرتغالی سپاهان، در اولین فصل حضورش در فوتبال ایران، عملکرد قابل قبولی داشته است.

به گزارش فوتبالی، سپاهان که با محرم نویدکیا هم به هدفش یعنی قهرمانی در لیگ برتر نرسید، در ابتدای فصل سراغ یک مربی سرشناس رفت. ژوزه مورایس مربی پرتغالی‌ای که نه تنها به خاطر سابقه همکاری با ژوزه مورینیو، چهره شناخته‌شده‌ای محسوب می‌شود بلکه آمار درخشان او در فوتبال آسیا(قهرمانی در کره جنوبی و عربستان) باعث شد که سپاهان قراردادی سه ساله با این مربی ببندد.

سپاهان با تفکرات و اندیشه‌های مورایس توانسته تا اینجای فصل عملکرد خوبی داشته باشد و حالا این شانس را دارد که در پایان هفته هجدهم و در صورتی که نتایج بازیها باب میل این تیم رقم بخورد، جای پرسپولیس  را در صدر جدول بگیرد.

اوج‌گیری به لطف ۳ بازیکن 

اگرچه سپاهان این فصل با کمبود مهاجم رو‌به‌رو بوده اما تا پایان هفته هفدهم، این تیم در کنار گل گهر، صاحب بهترین خط حمله لیگ است و این در حالیست که ژوزه مورایس در حالی به جز شهریار مغانلو و عیسی مرادی مهاجم هدف دیگری ندارد.

 سرمربی پرتغالی سپاهان سعی کرده در فاز هجومی، نقش ویژه‌ای به دو بازیکن سرشناس تیمش یعنی رامین رضاییان و امید نورافکن بدهد و تا الان که از این برنامه نتیجه گرفته است.

نیمی از ۲۴ گل سپاهان، توسط سه بازیکن به ثمر رسیده شده است؛ رامین رضائیان، امیدنورافکن و شهریار مغانلو که هر کدام ۴ گل زده‌اند.

خط دفاعی پایدار

مورایس سعی کرد بزرگترین معضل و مشکل سپاهان در چندین فصل اخیر را ترمیم کند؛ ایام تعطیلات لیگ برتر در زمان برگزاری جام جهانی فرصت بسیار مناسبی بود تا او بتواند به این مهم دست یابد.

استراتژی او با از سرگیری مجدد لیگ برتر جواب داد و این تیم در ۷ بازی اخیر خود بعد از جام جهانی ۱۲ گل به ثمر رسانده و تنها ۲ گل دریافت و ۵ کلین‌شیت ثبت کرده است. آماری که نشان می‌دهد این عملکرد نشان می‌دهد، دومین پروژه مورایس در سپاهان هم موفق بوده است.

سپاهان نمی‌بازد !

فصل گذشته و در همین مقطع از فصل سپاهان با هدایت محرم نویدکیا ۵ شکست را در کارنامه خود می‌دید تا کسب ۱۰ برد و ۲ تساوی در کنار این تعداد باخت کم اثر شود؛ همین امر موجب شد تا تیم محرم از کورس قهرمانی دور شود.

اما در این فصل، سپاهان به لیگ برتر رویکرد بهتری داشته است و تا بدینجای فصل تنها در ۲ مسابقه متحمل شکست شده و ۹ برد و ۶ تساوی، خروجی سایر بازیهای این تیم بوده است.

حالا باید منتظر ماند و دید که مورایس می‌تواند در اولین فصل حضورش در سپاهان، جام قهرمانی لیگ برتر را به هواداران تیمش هدیه دهد یا نه.

گزارش از جواد حامدنیا/ پایگاه خبری فوتبالی

9098