سرمربی جدید تیم ملی بلژیک در آستانه مشخص شدن

سرمربی جدید تیم ملی بلژیک در آستانه مشخص شدن

پایگاه خبری فوتبالی - فدراسیون فوتبال بلژیک پس از مذاکره با یواخیم لوو، مائوریسیو پوچتینو و آندره ویلاش بواش در نهایت یک مربی 37 ساله و کمترشناخته شده را برای هدایت تیم ملی فوتبال این کشور برگزید و به زودی این خبر را به صورت رسمی اعلام می کند.

به گزارش فوتبالی، فدراسیون فوتبال بلژیک در هفته های اخیر به تلاش برای پیدا کردن جایگزین روبرتو مارتینز پرداخته بود. آنها برای سمت مدیر ورزشی با فرانک ورکوترن 66 ساله به توافق رسیده اند. کمیته فنی فدراسیون فوتبال بلژیک پس از بررسی گزینه های مختلف در نهایت بنجامین تدسکو مربی 37 ساله ایتالیایی - المانی را انتخاب کرده است. آنها با گزینه های دیگری تماس گرفته بودند و در نهایت یک مربی جوان  را انتخاب کردند.

در حقیقت روبرتو مارتینز همزمان نقش مدیر ورزشی و سرمربی را داشت اما حالا این دو نقش از هم جدا می شود که ورکوترن نقش مدیر ورزشی را خواهد داشت. دومنیکو تدسکو مربی ایست که در حوزه مدیریت نوآوری تحصیل کرده است و به پنج زبان تسلط دارد. تدسکو تجربه مربیگری در شالکه، لایپزیش و اسپارتاک مسکو را داشته است که هرگز در سطح اول فوتبال بازی نکرده و از سنین کم به سراغ مربیگری رفته است. او در دوره مربیگری با ناگلسمن سرمربی بایرن مونیخ در  یک دوره حضور داشته است. تدسکو در 31 سالگی توانست مانع از سقوط تیم ارزگبیرگ به لیگ دسته سه آلمان شود و بعد از آن شالکه به سراغش رفت. او در اولین فصلش در شالکه در بوندسلیگا دوم شد اما در دومین فصلش موفق نبود و پس از شکست مقابل منچسترسیتی، تحقیر شد. تدسکو پس از حضور در اسپارتاک مسکو هدایت لایپزیش را به عهده گرفت و قهرمان جام حذفی آلمان شد اما در فصل دومش موفق نبود و در شروع همین فصل برکنار شد.

4125