3 تیم عربی در جام جهانی باشگاهها/ مراکش کانون توجه ها می شود

3 تیم عربی در جام جهانی باشگاهها/ مراکش کانون توجه ها می شود

پایگاه خبری فوتبالی- حدود دو ماه و نیم بعد از پایان جام جهانی فوتبال در کشور قطر، مسابقات جام جهانی باشگاهها در کشور مراکش، بار دیگر برگزاری یک رویداد مهم را در یک کشور عربی البته این بار آفریقایی به تصویر می کشد. 

به گزارش فوتبالی، مسابقات جام جهانی فوتبال باشگاهها در حالی از روز چهارشنبه 12 بهمن با بازی الاهلی مصر و اوکلند سیتی نیوزیلند شروع خواهد شد که حضور 3 تیم عربی در مسابقات این دوره جالب توجه است.

سایت عربی کووورة در این خصوص نوشته است:« پیش از این دو بار در سال های 2019 و2021 هم سه تیم عربی درجام جهانی باشگاهها حضور داشتند اما بهترین نتایج را در بین تیم های عربی، تیم های راجا کازابلانکای مراکش و العین امارات کسب کرده اند که به ترتیب در سال های 2013 و 2018 به فینال رفته اند و مقام دوم این مسابقات را کسب کرده اند. در دوره آتی مسابقات، برنده مسابقه تیم های الاهلی مصر و اوکلند سیتی نیوزیلند، با تیم سیاتل ساندرز آمریکا بازی خواهد کرد. 

در سوی مقابل در دور دوم مسابقات، تیم های الهلال عربستان و الوداد کازابلانکای مراکش با هم بازی خواهند کرد که بدین ترتیب باید گفت به طور قطع یک تیم عربی حریف فلامینگو برزیل در مرحله نیمه نهایی خواهد بود. در سوی دیگر جدول هم الاهلی مصر در صورت عبور از سد اوکلند سیتی و سیاتل ساندرز، در مرحله نیمه نهایی با رئال مادرید روبه رو خواهد شد. 

در این دوره در حالی تیم های الاهلی و الوداد حضور دارند که ماه مه گذشته در بازی نهایی لیگ قهرمانان باشگاههای آفریقا به مصاف هم رفتند که در آن بازی الاهلی یک بر صفر برنده شد اما در مسابقات جام جهانی باشگاهها،  برخورد این دو تیم آفریقایی تا مسابقه نهایی ممکن نیست.

1979