جایزه‌ای که بازیکن اسبق لیورپول در سن 34 سالگی دریافت کرد

جایزه‌ای که بازیکن اسبق لیورپول در سن 34 سالگی دریافت کرد

پایگاه خبری فوتبالی - سیمون مینیوله دروازه بان اسبق لیورپول جایزه "کفش طلایی" را در بلژیک کسب کرد و به اولین دروازه بان از سال 1987 تا کنون تبدیل شد که این جایزه را کسب می کند.

به گزارش فوتبالی، جایزه کفش طلایی به بهترین بازیکن سال فوتبال بلژیک می رسد که بازیکنانی نظیر ونسان کمپانی، اکسل ویتسل و تورگان هازارد این جایزه را برده اند. مینیوله سه سال و نیم پیش از آنفیلد اخراج شد که در موفقیت بروژ در لیگ بلژیک نقش مهمی ایفا کرده است. این دروازه بان 34 ساله به بروژ کمک کرد تا به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کند چرا که در پنج تا از شش بازی کلین شیت کرد. آنها در یک هشتم نهایی به مصاف بنفیکا می روند و امیدوارند که برای اولین بار در تاریخشان به جمع هشت تیم برتر اروپا راه پیدا کنند. دروازه بان سابق ساندرلند در لیگ بلژیک نیز عملکرد درخشانی داشته است و به تیمش کمک کرد تا فاتح لیگ و سوپرجام بلژیک شود.

مینیوله در پیامی توییتری در مورد کفش طلای خود نوشت:"فقط با سختکوشی و تلاش، رویا می تواند به نقشه تبدیل شود. باعث افتخار است که جایزه کفش طلایی 2022 را کسب کردم و به ششمین دروازه بان تاریخ تبدیل شدم که این جایزه را می برم."

ژان ماری پفاف اسطوره فوتبال بلژیک در این باره گفت:" مینیوله سر و شانه هایی بالاتر از بقیه را داشت و لایق جایزه بود"

4125