گزارش روز؛ بررسی دلیل نکونام برای کنار گذاشتن غفوری: کپی از روی دست کی روش!

گزارش روز؛ بررسی دلیل نکونام برای کنار گذاشتن غفوری: کپی از روی دست کی روش!

پایگاه خبری فوتبالی- دلیل سرمربی فولاد برای قطع همکاری با وریا غفوری چه بود؟

به گزارش فوتبالی، عجیب‌ترین خبر دیروز فوتبال ایران مربوط به تصمیم باشگاه فولاد برای کنار گذاشتن وریا غفوری بود. بازیکنی که بعد از جدایی اجباری از استقلال، در انتقالی پرسروصدا راهی فولاد شد. نکونام پیش از شروع فصل حسابی از وریا غفوری تعریف کرد و با او درست مثل یک بمب نقل و انتقالات برخورد کرد. قرارداد خوبی هم با غفوری بسته شد. 

در شرایطی که برخی محافل خبری سعی دارند که کنارگذاشتن غفوری را به مسایل غیر ورزشی ربط بدهند اما پیگیری های فوتبالی نشان می دهد که هیچ دلیل محرمانه و غیرورزشی باعث کنار گذاشته شدن وریا غفوری از فولاد وجو ندارد و این تصمیم شخصی و البته فنی جواد نکونام درباره وریا غفوری است. 

دلیل اصلی کنار گذاشتن چیست؟

گویا وریا غفوری علاقه‌مند است که در پست دفاع راست به فولاد کمک کند و اتفاقا این موضوع را به نکونام هم چندبار گفته است اما ترجیح سرمربی فولاد، استفاده از این بازیکن در خط میانی و در واقع وینگر راست بوده است و همین موضوع باعث شد که جواد نکونام و وریا غفوری به مشکل بخورند.

نکته قابل توجه اینکه غفوری، پیش از این هم از ماجرای تغییر پستش ضربه خورده بود. حتما خاطرتان هست که او در کنار سیدجلال حسینی یکی از دو بازیکن بزرگی بود که کارلوس کی‌روش ترجیح داد آنها را به جام جهانی 2018 روسیه نبرد و وقتی از سرمربی وقت تیم ملی درباره این موضوع سوال پرسیده شد، او چنین پاسخی داد:" هیچ مربی‌ای به اندازه من وریا را نمی‌شناسد و بنده این اختیار را برای خودم قائل هستم که در مورد این بازیکن صحبت کنم چون قبل از اینکه وریا بخواهد به استقلال برود من این بازیکن را به تیم ملی دعوت کردم. در آن زمان وریا غفوری دفاع راست بسیار خوبی بود و بنده بیش از یک ماه پیش او را صدا کردم و به او گفتم: ما در تیم ملی نیازی به وینگر راست نداریم، تو باید در دفاع راست بازی کنی. چون بازیکنانی مثل علیرضا جهانبخش، کریم انصاری‌فر و قلی‌زاده در وینگر راست هستند و من چنین نفراتی را در این پست دارم. من به وریا تأکید کردم که در تیم ملی به یک دفاع راست محکم نیاز دارم اما وقتی در تیم استقلال و با تصمیم وینفرد شفر او از پست دفاع راست به هافبک راست تبدیل می‌شود این دیگر به سرمربی این تیم برمی‌گردد."

در واقع آن زمان وریا غفوری به شفر گفته بود که در پست دفاع راست به او بازی بدهد اما شفر سرمربی وقت استقلال وریا را در پست هافبک راست و وینگر راست بازی می داد. آن زمان شفر و کی روش باعث شدند وریا غفوری جام جهانی 2018 را از دست بدهد. تا به امروز وریا غفوری علیه کی روش صحبت خاصی نکرده است اما با توجه به اینکه نکونام درست مثل کی روش دراین باره عمل کرده است، ممکن است وریا غفوری هم این بار به ماجرای کی روش و شباهتش به ماجرای نکونام اشاره کند و این بار رعایت حال کی روش را هم نکند! 

همه منتظر کنفرانس مطبوعاتی جواد نکونام هستند تا ببینند درباره ماجرای وریا غفوری چه جملاتی را بر زبان می‌راند.

گزارش از مریم صمدی

1984