انوشیروانی: با دیدن کمپ وزنه برداری آزادی اشک ریختم

انوشیروانی: با دیدن کمپ وزنه برداری آزادی اشک ریختم

پایگاه خبری فوتبالی -  سرپرست فدراسیون‌ وزنه برداری در مراسم رونمایی از اسپانسر جدید این فدراسیون، به وضعیت نه چندان مناسب این رشته در هنگام قبول مسئولیت اشاره کرد و گفت: ن در کمپ آزادی قهرمان شدم اما روز اولی که این کمپ را دیدم، اشکم درآمد. وزنه‌برداری نتوانسته به حق خودش  و جایگاه خودش در ایران برسد.                                      

به گزارش فوتبالی، مراسم رونمایی از اسپانسر فدراسیون وزنه برداری در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد. در این مراسم سجاد انوشیروانی و بهداد سلیمی سرپرست ریاست و سرپرست نایب‌رییسی فدراسیون، حسین‌توکلی و کمال موسوی، اعضای کمیته فنی فدراسیون و برخی از مسئولان هیات‌های استانی نیز شرکت کرده بودند. از میان ورزشکاران نیز الهام حسینی و  مجید عسکری حضور داشتند. نکته قابل توجه غیبت حسین رضازاده و کوروش باقری در این مراسم بود.

انوشیروانی در این مراسم اظهارکرد: برای اولین بار در تاریخ این رشته از اسپانسر رونمایی می‌شود. امیدوارم بتوانیم در مسیر خدمت‌گزاری، خادم شایسته‌ای باشیم. ۹۳ درصد مدال‌های المپیک ایران را کشتی و وزنه‌برداری گرفته‌اند که بیشترین مدال طلا هم برای وزنه‌برداری بوده است. با وجود اسم بزرگ وزنه‌برداری، این رشته شرایط خوبی ندارد. اگر هم هنوز وزنه‌برداری روح دارد، بخاطر تلاش‌ هیات‌های استانی است. امیدوارم حمایت اسپانسر منشا خیر شود و با توافقی که انجام شده، این حمایت چندین سال ادامه داشته باشد.

انوشیروانی در مورد مشکلات وزنه‌برداری نیز تاکید کرد: من و همکارانم خادم وزنه‌برداری هستیم و هیچ موقع کوتاهی نخواهیم کرد. آمارهایی که داریم خوب نیست و اگر جایی کار خوبی انجام شده، به خاطر کارهای استان‌ها و پیشکسوتان است.  اخباری در جامعه وزنه‌برداری ردوبدل می‌شود که شاید نشان از انجام شیطنت‌هایی از درون ما است. از روز اول جایی را تحویل گرفتیم که حتی  حضور در اتاق‌هایش مشکل بود. کمپ وزنه‌برداری توسط یک قهرمان وزنه‌برداری بازسازی می‌شود. من در کمپ آزادی قهرمان شدم اما روز اولی که این کمپ را دیدم، اشکم درآمد. وزنه‌برداری نتوانسته به حق خودش  و جایگاه خودش در ایران برسد.

او همچنین گفت: در این مدت تلاش کردیم قهرمان‌های وزنه‌برداری را دور هم جمع کنیم تا این کِشتی به گل نشسته را به حرکت درآوریم. یکی از اقدامات اخذ اعتبار و تخصیص آن به تمام استان‌ها به میزان ۶۲ میلیارد تومان است. این اعتبارات در سه مرحله تخصیص داده می‌شود که ابلاغ مرحله اول به وزارت ورزش ارسال شده و ابلاغ مرحله دوم نیز اسفند انجام می‌شود و هر استان مجموعا یک‌ونیم تا دو میلیارد تومان دریافت می‌کند که فقط برای ساخت و نوسازی زیر ساخت‌ها است و جای دیگری نمی‌توانند هزینه کنند. می‌دانیم که استان‌ها در بدترین شرایط از نظر تجهیزات هستند و بیش از ۱۵ سال است ابزار استاندارد در ایران نداریم. ما بودجه‌ای برای تجهیز استان‌ها گرفته‌ایم و می‌دانیم اگر استان‌ها تجهیز نشوند، کمیت و کیفیت را در استان‌ها نخواهیم داشت. ما باید از شرایط سنتی خارج شویم و به سمت ایده‌ال گرایی برویم.

انوشیروانی در پایان افزود: برنامه‌های مختلفی داریم از جمله فستیوال استعدادیابی و جشنواره نونهالان را در استان‌ها و کشور داریم و جام فجر هم دوباره راه اندازی شود.

در ادامه نیز تفاهم نامه همکاری بین اسپانسر و فدراسیون امضا شد و از سوی فدراسیون هم یک دوبنده وزنه‌برداری به اسپانسر اهدا شد.

6963