رکورد تاریخی کیلیان امباپه در پاریسن ژرمن

رکورد تاریخی کیلیان امباپه در پاریسن ژرمن

پایگاه خبری فوتبالی - شب گذشته (دوشنبه) در این دور از رقابت های جام حذفی فرانسه، پاری سن ژرمن و پایس د کاسل به مصاف هم رفتند و در نهایت این بازی را پی اس جی با نتیجه 7 بر 0 به سود خود به پایان رساند و یک برد پر گل را مقابل تیم دسته های پایین فوتبال فرانسه ثبت کرد.

به گزارش فوتبالی، شاید مهم ترین نکته این بازی این بود که کیلیان امباپه در این دیدار موفق شد 5 گل به ثمر برساند. در واقع 5 گل از 7 گل پی اس جی توسط امباپه زده شدند. یکی دیگر از گل ها را نیمار جونیور و دیگری را سولر به ثمر رساند. امباپه در این بازی یک پاس‌گل هم داد تا در مجموع 5 گل زده باشد و یک پاس گل داده باشد.

باشگاه پاری سن ژرمن در سال 1970 میلادی تاسیس شده است. از آن زمان تاکنون هیچ بازیکنی موفق نشده بود در این تیم، در یک بازی 5 گل به ثمر برساند و اکنون کیلیان امباپه موفق شده است این کار را انجام دهد. او اولین بازیکن تاریخ پی اس جی است که در یک بازی پنج بار گلزنی می کند.

امباپه همچنین به تعداد 196 گل برای پی اس جی رسیده است. بهترین گلزن تاریخ پی اس جی ادینسون کاوانی است که 200 گل به ثمر رسانده است. به نظر می رسد که امباپه به زودی تبدیل به بهترین گلزن تاریخ پاریسن ژرمن نیز بشود.

1470