سوژه روز؛ خاطرات تلخ پرسپولیس از مهاجمان برزیلی

سوژه روز؛ خاطرات تلخ پرسپولیس از مهاجمان برزیلی

پایگاه خبری فوتبالی- آیا سرنوشت برزیلی‌های سابق خط حمله پرسپولیس در انتظار گزینه جدید قرمزها خواهد بود؟

به گزارش فوتبالی، در شرایطی که از لئاندرو پریرا به عنوان خرید احتمالی پرسپولیس در نقل و انتقالات زمستانی نام برده می‌شود، سابقه نشان می‌دهد قرمزها از برزیلی‌هایی که برای حضور در خط حمله این تیم راهی ایران شدند، خاطره خوبی ندارند و امیدوارند که در صورت قطعی شدن حضور پریرا در تیمشان، شاهد تکرار اتفاقی مشابه نباشند.

پائولو دی کارمو

پس از مصدومیت محسن خلیلی در دوره دوم سرمربیگری افشین قطبی در پرسپولیس، قطبی به دنبال گزینه خودش رفت و پائولو دی کارمو که یک برزیلی نوزده ساله بلندقد بود را به ایران آورد. دی کارمو که از سری سی برزیل به تهران آمده بود اصلا روزهای خوبی را در تهران پشت سر نگذاشت و جو شدیدی که علیه او وجود داشت و مطرح شدن بحثهایی نظیر اینکه این بازیکن در برزیل، پرنده‌فروش است!، باعث شد که دوران حضور این مهاجم در فوتبال ایران، خیلی زود تمام شود. دی‌کارمو در زمان حضور در پرسپولیس تنها یک گل برای قرمزها مقابل فولاد در اهواز به ثمر رساند.

خوزه تادئو جونیور

این بازیکن برزیلی در اواسط فصل چهاردهم لیگ برتر با نظر حمید درخشان  به عضویت تیم پرسپولیس درآمد، بیشتر به عنوان بازیکن جانشین مورد استفاده قرار گرفت و تنها یک گل برای پرسپولیس به ثمر رساند.

او پس از جدایی از پرسپولیس پرونده‌ای علیه قرمزها در فیفا به جریان انداخت و در آن مقطع باشگاه پرسپولیس 40 هزار دلار به عنوان غرامت به این مهاجم برزیلی پرداخت کرد.

خوزه جونیور براندائو

این مهاجم برزیلی ابتدای فصل نوزدهم با تایید گابریل کالدرون و در دوران مدیریت ایرج عرب به پرسپولیس پیوست و در شرایطی که صاحب پیراهن شماره 7 پرسپولیس شده بود، فقط در دور رفت مسابقات، پرسپولیس را همراهی کرد و قبل از پایان نیم‌فصل، به همکاری‌اش با پرسپولیس خاتمه داد.

این مهاجم برزیلی که با انتقالی قرضی به مدت یک فصل از باشگاه لودوگورتس رازگارد به پرسپولیس اضافه شده بود، در مدت حضورش در جمع شاگردان گابریل کالدرون نتوانست عملکرد خوبی ارائه دهد و بدون حتی یک گل زده، از این تیم جدا شد.

پس از براندائو بازیکنان برزیلی زیادی به قرمزها لینک شدند اما هیچکدام از آنها با پرسپولیس به توافق نرسیدند و بعد از سه سال از آخرین حضور یک بازیکن برزیلی در پرسپولیس، قرار است لئاندرو مارکوس پروچنا پریرا به جمع شاگردان یحیی گل‌محمدی اضافه شود و شاید او بتواند خاطرات تلخ سایر مهاجمان برزیلی تاریخ این باشگاه را از ذهن هواداران پرسپولیس پاک کند.

7655