نوری: آرایش تیمی ساپینتو تغییر و تحول زیادی دارد

نوری: آرایش تیمی ساپینتو تغییر و تحول زیادی دارد

پایگاه خبری فوتبالی- پیشکسوت استقلال معتقد است دلیل خوب بازی نکردن استقلال تغیر تحول زیاد در آرایش تیمی است.

محمد نوری در گفت و گو با خبرنگار فوتبالی در خصوص افت استقلال بعد از جام جهانی گفت: "پیش از جام جهانی استقلال شرایط بهتری داشت و از لحاظ فوتبالی آماده تر بود. جام جهانی باعث شد که تیم های لیگ برتری افت کنند. استقلال در بین این تیم ها بیشتر متضرر شد و آسیب دید. تقریبا یک ماه و نیم فرصت داشتند در تمرینات بر روی نقاط ضعف و قوت کار کنند. مشخص نیست که چه اتفاقی در تمرینات رخ داده است که بعد از جام جهانی استقلال از لحاظ فنی و تاکتیکی افت شدیدی پیدا کرده است. قبل از بازی با تراکتور استقلال بازی که انجام داد خوب و تماشگر پسند نبود و انتظار هواداران بر آورده نشد، اما در بازی با تراکتور در جام حذفی و بازی با سپاهان استقلال خوب کار کرد، اما آن فوتبالی که هواداران انتظار دارند هنوز اجرایی نشده و تیم خیلی کار دارد."

وی افزود: "هشت امتیاز اختلاف زیادی نیست و بازی های زیادی باقی مانده است و همه‌ی تیم ها بازی های سختی دارند. استقلال همیشه مدعی و جزو مدعی های قهرمانی بوده و مطمئنا تیم های پرسپولیس، سپاهان و گل گهر امتیاز از دست خواهند داد، اما به شرطی که استقلال دیگر امتیاز از دست ندهد و سه امتیاز های بازی را بگیرد. استقلال اگر تقویت شود و نقاط ضعفش را بر طرف کند جزو مدعیان قهرمانی است. جبران این اختلاف هشت امتیازی سخت است اما غیر ممکن نیست."

نوری درباره عملکرد ساپینتو گفت:" عملکرد ساپینتو بر می گردد به زمانی که با این مربی قرارداد امضا شد، تیمی تحویل ساپینتو داده شد که خودش نبسته بود و مدیرعامل و نزدیکانش این تیم را بستند و یارگیری کردند. متاسفانه از پیشکسوتان نظرخواهی نکردند، حتی می توانستند یک کمیته از پیشکسوتان تشکیل دهند و از تجربیات پیشکسوتان در نقل و انتقلات استفاده کنند که متاسفانه انجام ندادند. ساپینتو تیمی را تحویل گرفت که تیم بدی نبود اما نقاط ضعف هایی هم مثل نبود هافبک بازیساز و هافبک های رونده وجود داشت که بر طرف نشدند، متاسفانه شش هفت مهاجم جذب شد که روی نیمکت گذاشتن هر کدامشان سخت بود چون در تیم های دیگر می توانستند جزو مهره های کلیدی باشند. کسانی که این یارگیری ها را انجام دادند باید جوابگوی هواداران باشند. متاسفانه هیچکس جوابگوی این سوال نیست به چه دلیل اینقدر مهاجم جذب شد. چرا یک هافبک بازیساز که الان درحال ضربه خوردن در آن نقطه هستیم و مهاجمان تغذیه نمی شوند جذب نشد. با توجه به اینکه خود این مربی یارگیری نکرده و نقل و انتقالات توسط افراد دیگر انجام شده بود، بین ۱۲ تا ۱۴ به ساپینتو نمره خواهم داد و ان شاء الله این روند و نمره در ادامه‌ بازی ها بهتر شود و تیم را متحول کند و به روزهای اوجش برگرداند."

پیشکسوت استقلال درباره دلایل خوب بازی نکردن استقلال گفت:" خوب بازی نکردن استقلال دلیلش این است که آرایش تیمی ساپینتو تغییر و تحول زیادی دارد، تغییر و تحول در پست های مختلف باعث می شود که تیم از روندی که پیش می رود آسیب پذیر باشد و استقلال بد شانس هم بوده و تعداد مصدومانش زیاد است. خط دفاعی استقلال با داسیلوا و غلامی خیلی خوب ظاهر شد ولی آسیب دیدگی غلامی باعث شد که مرادمند و یزدانی اضافه شوند و هر بازی با یک بازیکن دیگر که داسیلوا با این بازیکنان هماهنگ نبود و از این بابت استقلال ضربه خورد. استقلال پتانسیل قهرمانی دارد، به شرط اینکه تیم از لحاظ روحی و روانی آماده شود و تقویت شود. بازی های سختی در پیش داریم. جذب یک هافبک بازیساز حرفه‌ای که مهاجمان را تغذیه کند از نان شب برای استقلال واجب تر است."

محمد نوری در پایان گفت: "بازی با ملوان و برد سه امتیازی استارت خوبی می تواند باشد که در بقیه دیدار ها استقلال بتواند سه امتیاز ها را بگیرد که پتانسیلش را هم دارد. اگر پنجره‌ نقل و انتقالات باز شود که آقای فتح‌الله زاده قول داده اند و اگر تیم تقویت شود در ادامه‌ فصل استقلال می تواند بازهم مدعی قهرمانی باشد. خیلی از عوامل و افرادی هستند که دوست ندارند استقلال امسال قهرمان شود و قهرمانی سال قبل تیری به چشم دشمنان بوده است که دوست ندارند دوباره امسال قهرمان شود و تلاش های زیادی می شود که استقلال جزو مدعیان نباشد. استقلال باید با قدرت و توان بالا و حمایت هواداران این راه را ادامه دهد و از عنوان قهرمانی دفاع کند."

2636