سوال و جواب‌های مهم پرونده دنی آلوز؛ چند سال به زندان می‌رود؟

سوال و جواب‌های مهم پرونده دنی آلوز؛ چند سال به زندان می‌رود؟

پایگاه خبری فوتبالی - دنی آلوز مدافع اسبق بارسلونا شب گذشته را در زندان "بریانس 1" سپری کرد.

به گزارش فوتبالی، مدافع سابق پی اس جی و یوونتوس به اتهام تعرض جنسی با حکم قاضی به زندان رفته است و فعلا حق آزاد شدن با وثیقه را ندارد. به سوال های مهم این پرونده می پردازیم و پاسخ آن ها را مرور می کنیم:

دنی الوز به چه چیزی متهم شده؟
این دفاع راست به آزار جنسی متهم شده است. بنا بر اظهارات قربانی، جرم وی "مداوم و سنگین" بوده است. این جرم در یک باشگاه شبانه به نام "سوتون" در شهر بارسلونا در 30 دسامبر رخ داده است.

چرا در مورد دنی آلوز خطر فرار وجود داشته است؟
قاضی اعلام کرد که در مورد پرونده دنی آلوز خطر فرار از جانب این بازیکن وجود داشته است. در حقیقت قاضی معتقد بود که ثروت دنی آلوز، تابعیت دوگانه برزیلی و اسپانیایی و اقامتش در مکزیک دلایلی است که باعث می شود که خطر فرار وجود داشته باشد. از سویی میان برزیل و اسپانیا قانون استرداد مجرمان برقرار نیست و به همین خاطر این ریسک وجود داشته که الوز بخواهد از دادگستری اسپانیا فرار کند و به کشور برزیل پناه ببرد که شانسی برای بازگرداندنش وجود نداشت.

چه جریمه هایی برای وی در نظر گرفته شده است؟
دنی آلوز با جرم تعرض مواجه شده است. با قانون "بله یعنی بله" که به تازگی توسط دولت اسپانیا تصویب شده، چنین جرمی با چهار تا دوازده سال زندان مواجه می شود که به میزان آزار بستگی دارد.

دنی آلوز چه اظهاراتی داشته؟
این بازیکن تایید کرده که در باشگاه شبانه حضور داشته است اما فقط مدت کوتاهی در ان جا بوده و اتهام آزار جنسی را رد کرده است. گفته های دنی آلوز با برخی از شاهدان پرونده در تناقض بوده است که یکی از شاهدان، مامور امنیتی باشگاه شبانه سوتون بوده است. از سویی شواهد و مدارک بیولوژیک نیز از قربانی جمع آوری شده و دوربین های امنیتی نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

باشگاه کنونی او چه تصمیمی گرفت؟
باشگاه پوماس پس از زندانی شدن دنی آلوز، این بازیکن را اخراج کرد. لئوپولدو سیلوا مدیر این باشگاه در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که قرارداد الوز فسخ شده چرا که پوماس باشگاهی است که چنین رفتارهایی را تحمل نمی کند.

در اسپانیا بازیکنان زندانی دیگری وجود دارند؟
در سالهای اخیر سه بازیکن در فوتبال اسپانیا به زندان متهم شده اند. روبن سمدو مدافع میانی ویارئال به اتهام آدم ربایی، سرقت و حمل غیرقانونی اسلحه به پنج سال حبس محکوم شد و 142 روز در بازداشتگاه بود. تونیو گارسیا بازیکن ویارئال به اتهام همکاری با یک شبکه اخاذی سه هفته در بازداشت بود. سانتی مینا نیز به چهار سال حبس محکوم شد که در حال حاضر به دادگاه فرجام خواهی شکایت کرده است. این بازیکن با یک باشگاه عربستانی قرارداد بسته اما قاضی خطر فرار را حس نمی کند و به همین خاطر حکم بازداشت برای او صادر نکرده است.

4125