مهربان: "کادر فنی اسامی اعزامی به یارگین را امروز اعلام می کند/ فدراسیون با شرایط سخت مالی دست‌وپنجه نرم می‌کند"

مهربان: "کادر فنی اسامی اعزامی به یارگین را امروز اعلام می کند/ فدراسیون با شرایط سخت مالی دست‌وپنجه نرم می‌کند"

پایگاه خبری فوتبالی- دبیر فدراسیون کشتی گفت: کادر فنی امروز نفراتی را که قرار است به جام یارگین اعزام شوند را به فدراسیون اعلام خواهد کرد تا کارهای اداری آنها هم تا موعد مقرر انجام شود.

به گزارش فوتبالی، ابراهیم مهربان در حاشیه مسابقات قرهمانی کشور کشتی آزاد در خصوص این رقابت ها اظهار داشت: مسابقات قهرمانی کشور در رشته آزاد اولین مرحله انتخابی تیم ملی بر اساس چرخه است و با توجه به این که از قبل اعلام شده بود کسانی که می‌خواهند، در اردوی انتخابی تیم ملی شرکت کنند باید در این مسابقات حضور داشته باشند. از لحاظ کمی و کیفی این مسابقات در شرایط بسیار خوبی برگزار شد امروز آخرین روز مسابقات است که نفرات برتر ۵ وزن دوم مشخص می شوند.

وی در خصوص اعزام تیم ملی کشتی آزاد به جام یارگین در روسیه عنوان کرد: جام یارگین یکی از تورنمنت های است که در شرایط بسیار خوبی برگزار می‌شود و جزو تورنمنت هایی است که مد نظر کادر فنی کشتی آزاد بوده، زمان برگزاری این مسابقات فرصت خوبی را در اختیار کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان قرار می دهد تا بتوانند نفراتی را که می خواهند را برای اعزام به این رقابت ها انتخاب کنند. این مسابقات به لحاظ فنی برای کادر فنی تیم ملی بسیار مهم است و کادر فنی امروز نفراتی را هم که قرار است به جام یارگین اعزام شوند را به فدراسیون اعلام خواهد کرد تا کارهای اداری آنها هم تا موعد مقرر انجام شود.

دبیر فدراسیون کشتی درباره شرایط مالی فدراسیون کشتی گفت: شرایط مالی امروز یکی از سخت ترین موضوعاتی است که فدراسیون با آن دست و پنجه نرم می کند نوسانات قیمت ارز هم این موضوع را تشدید کرده است. اعزام تیم‌های ملی برای فدراسیون هزینه‌بر است، این را هم باید بگویم که ما دو فدراسیون هستیم. فدراسیون کشتی آزاد و فدراسیون کشتی فرنگی که هر کدام از آنها از رده های نونهالان تا بزرگسالان اعزام های مختلفی را دارند. بنابراین شرایط برای ما سخت تر است، اما اولویت شخص رئیس فدراسیون کشتی این است که نگذارد هیچ کدام از تورنومنت هایی که می تواند برای کشتی کشور مفید باشد از دست برود. نگاه ما در آینده و به المپیک ۲۰۲۴ پاریس است امیدوارم جوانانی که در این مسیر قرار دارند بتوانند از فرصت هایی که پیشروی آنها قرار می گیرد نهایت استفاده را ببرند و خود را نشان دهند.

مهربان در پایان در خصوص نفرات انتخابی برای مسابقات قهرمانی آسیا خاطر نشان کرد: ببینید مسابقات قهرمانی کشور مرحله اول انتخابی تیم ملی است تعدادی از این کشتی گیران مسابقات یارگین روسیه خواهند و تعدادی از آنها هم برای مسابقات جام تختی انتخاب خواهند شد. نفرات برتر هم که بتوانند توجه کادر فنی را جلب کنند به رقابتهای قهرمانی آسیا که در فروردین ماه در هندوستان برگزار خواهد شد اعزام می شوند. عملکرد کشتی گیران هم در این مسابقات تصمیمات آینده کادر فنی تیم ملی برای این افراد را مشخص خواهد کرد.

2636