استارت تیم والیبال جوانان از اواسط نوروز/ شاگردان مومنی اعزام با ۷ اردوی راهی به مسابقات جهانی می‌شوند

استارت تیم والیبال جوانان از اواسط نوروز/ شاگردان مومنی اعزام با ۷ اردوی راهی به مسابقات جهانی می‌شوند

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی تیم ملی والیبال جوانان گفت: اردوهایمان را از اواسط نوروز آغاز می‌کنیم و بازیکنانی که قبلا از اردوهای ما خط خورده‌اند فرصتی دوباره برای حضور در تیم ملی خواهند یافت.

به گزارش فوتبالی و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، مسابقات قهرمانی مردان زیر 21 سال جهان 2023 در شهر منامه کشور بحرین و از تاریخ 16 تا 25 تیرماه سال آینده برگزار می‌شود. 

رضا مومنی مقدم، سرمربی تیم والیبال جوانان ایران در این خصوص اظهار داشت: منتظر اعلام زمان مسابقات بودیم. البته پس از پایان سال و لیگ برتر زمان زیادی نداریم و باید تمرینات را اواسط تعطیلات نوروز آغاز کنیم. با برنامه‌ریزی‌ای که انجام دادیم احتمالا 7 اردوی 15 روزه خواهیم داشت.

سرمربی تیم والیبال جوانان با تاکید بر این که مسابقات قهرمانی مردان زیر 21 سال جهان از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: تمرینات آمادگی و انجام دیدارهای تدارکاتی بخشی از برنامه‌های تیم ملی جوانان است و با توجه به این که بازیکنان در اردوهای آسیایی به لحاظ تکنیکی به سطحی از آمادگی رسیدند نیازی به مرور تکنیک‌ها نیست و تنها تاکتیک و انجام دیدارهای تدارکاتی است. به همین دلیل باید هر چقدر می‌توانیم مسابقات تدارکاتی داشته باشیم تا بازیکنان هماهنگ‌تر شوند و با آمادگی خوب تاکتیکی وارد این رقابت‌های جهانی شوند.

مومنی‌مقدم حضور برخی از بازیکنان جوان در ترکیب تیم ملی بزرگسالان و حضور در اردوهای آمادگی این تیم را یکی از چالش‌های کار خود دانست و افزود: از آن‌جایی که اعضای تیم جوانان، قابلیت حضور در جمع بزرگسالان را دارند و برخی از آن‌ها به اردوهای تیم ملی بزرگسالان دعوت می‌شوند، امیدواریم با همراهی بهروز عطایی و همکاری‌ای که وجود دارد هر دو تیم در بهترین شرایط از حضور بازیکنان بهره ببرند.

وی در خصوص حریفان رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان جهان زیر 21 سال، گفت: حریفان پرقدرتی پیش رو داریم و مسابقات آسانی نخواهیم داشت. تیم‌های ایتالیا، لهستان، بلغارستان و برزیل همگی قوی هستند. لهستان قهرمان نوجوانان شد و تیم ایتالیا که قهرمان اروپا شده است. بلغارستان از حضور بازیکنان شاخصی  بهره می‌برد که در تیم‌های بزرگسالان بازی می‌کنند. سعی می‌کنیم بهترین نتیجه ممکن را در این مسابقات به دست آوریم و لازمه آن انجام یک کار گروهی خوب و انجام بهترین شکل آماده‌سازی است.

سرمربی تیم جوانان کشورمان با بیان این که حدود 25 نفر به اردوهای تیم ملی جوانان دعوت خواهند شد، تصریح کرد: علاوه بر بازیکنانی که در مسابقات قهرمانی زیر 21 سال آسیا و AVC کاپ حضور داشتند، بازیکنانی که قبلا از اردوهای ما خط خورده‌اند و در این مدت پیشرفت‌های داشته‌اند، فرصتی دوباره برای حضور در تیم ملی خواهند یافت و دوباره این بازیکنان را محک خواهیم زد تا از دل این رقابت سالم بهترین بازیکنان را انتخاب کنیم و راهی مسابقات شویم. هدف‌مان حضور در مسابقات جهانی بحرین با بهترین ترکیب و بهترین بازیکنان از نظر ذهنی، تاکتیکی و تکنیکی و البته اخلاقی است. اخلاق مهمترین فاکتور تیم ملی جوانان است. 

2636