سوژه روز/ ماجرای کی روش و قطر چقدر درست است؟

سوژه روز/ ماجرای کی روش و قطر چقدر درست است؟

پایگاه خبری فوتبالی-  آیا کارلوس کی‌روش در رادار تیم ملی قطر قرار گرفته است؟

به گزارش فوتبالی، یک رسانه قطری (استاد الدوحه) چند روز پیش خبر داد قرارداد داخلی! کی روش پرتغالی با فدراسیون فوتبال قطر به امضا رسیده است. خبری که طبیعتاً در رسانه‌های ایرانی هم بازتاب داشت و البته که رسانه‌های ایرانی نزدیک به کی‌روش مانور بیشتری روی این خبر داشتند. دلیل هم ساده است. اینکه فدراسیون فوتبال برای تمدید قرارداد با کی روش تحت فشار قرار بگیرد.

در حالی که همواره رسانه‌های پرتغالی مانند ابولا، رکورد و اوجوگو اخبار مربوط به کارلوس کی‌روش را پوشش می‌دهند اما علیرغم ادعای برخی خبرنگاران قطری مبنی بر توافق قطعی فدراسیون فوتبال این کشور با کارلوس کی‌روش، اثری از چنین خبری در رسانه‌های معتبر پرتغالی در چند روز گذشته نبوده است!

در واقع اگر خبر توافق مربی پرتغالی با قطری ها صحت داشت، قطعا رسانه‌های پرتغالی به آن واکنش نشان می‌دادند و خبرهای تکمیلی و ویژه ای از آن منتشر می کردند. کی روش با اکثر رسانه های معتبر پرتغالی ارتباط ویژه ای دارد.

علاوه بر خبر عقد قرارداد داخلی قطری‌ها با کی‌روش، این روزها شاهد اخباری مشابه مانند مذاکره او با باشگاه‌های چینی و مصری هم هستیم که تاکنون هیچکدام از انها مورد تایید قرار نگرفته است و به نظر می رسد فقط برای تحت فشار گذاشتن فدراسیون فوتبال ایران منتشر می‌شود.

این وسط در حالی که بسیاری معتقد هستند کی‌روش گزینه نهایی فدراسیون فوتبال محسوب می‌شود و قرار است باز هم روی نیمکت تیم ملی بنشیند اما درکل با توجه به نتایج ایران در جام جهانی و شکست سنگین مقابل انگلیس و باخت به آمریکا در بازی حیثیتی و اینکه ایران با یک تساوی هم صعود می‌کرد، بعید است فدراسیون فوتبال ایران و حتی بالادستی ها(غیر از وزارت ورزش) تمایلی به ابقای این سرمربی پرتغالی و عقد قرارداد جدید با او داشته باشند و البته با توجه به اینکه شرط ادامه همکاری با کی‌روش صعود تیم ملی از مرحله گروهی بود، با این نتایج بعید است که فدراسیون فوتبال و اکثریت هواداران فوتبال ایران خواهان ماندن کارلوس در تیم ملی باشند. 

به نظر می‌رسد دوران حضور این مربی روی نیمکت تیم ملی را دیگر باید تمام‌شده بدانیم. مگر اینکه اتفاق عجیبی بیفتد.

گزارش: زانیار دلیری