کشتی آزاد قهرمان کشور؛ ناکامی برادران فیروزپور در غیاب سرمربی تیم ملی

کشتی آزاد قهرمان کشور؛ ناکامی برادران فیروزپور در غیاب سرمربی تیم ملی

پایگاه خبری فوتبالی- روز نخست رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی کشور با مسابقات پنج وزن نخست پیگیری شد که انصراف و باخت برادران فیروزپور از مهمترین اتفاق این روز بود.

به گزارش فوتبالی، مسابقات کشتی آزاد قهرمانی ایران گرامیداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی (دور اول چرخه انتخابی تیم ملی) در سالن شهدای هفتم تیر تهران در حال برگزاری است. این رقابت‌ها امروز با مسابقات اوزان ۵۷، ۶۵، ۷۴، ۸۶ و ۹۷ پیگیری می‌شود.

در رقابت‌های پنج وزن نخست ۱۸۷ کشتی‌گیر حضور دارند که وزن ۸۶ کیلوگرم با ۴۲ کشتی‌گیر شلوغ‌ترین وزن روز نخست است و در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز ۳۱ نفر حضور دارند. در وزن ۵۷ کیلوگرم ۳۶ آزادکار و اوزان ۶۵ و ۷۹ نیز ۳۹ کشتی‌گیر مدعی رسیدن به پیراهن تیم ملی هستند.

نفرات برتر کشتی آزاد قهرمانی کشور جواز حضور در تیم ملی و مسابقات قهرمانی آسیا در هند را کسب خواهند کرد.

مهمترین اتفاق روز نخست این مسابقات انصراف محمد حسین محمدیان ملی‌پوش کشتی ایران در مسابقات جهانی بلگراد بود. گفته می شود وی به خاطر مصدومیت این رقابت‌ها را از دست داده است.

نام محمدیان در لیست اولیه مسابقات وزن ۹۷ کیلوگرم بود اما برای مبارزه برابر محمد مهدی جعفری از کرمانشاه به روی تشک نیامد. در این دسته علی شعبانی یکی از مدعیان به احمد بذری باخت اما مجتبی گلیچ توانست رقابت را با پیروزی آغاز کند.

دیگر انصرافی روز نخست مسابقات امیرحسین فیروزپور، دارنده مدال طلای امیدهای جهان بود. وی مدرک مصدومیت خود را به فدراسیون کشتی تحویل داد. محمدصادق فیروزپور برادر وی در مسابقات حضور داشت و در وزن ۷۴ کیلوگرم روی تشک رفت. وی با باخت در دور دوم یکی از ناکامان روز نخست در وزن ۷۴ کیلوگرم بود

پژمان درستکار، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد غایب سرشناس کادر فنی در سالن بود. احسان امینی و محس کاوه در جایگاه ناظر فنی حضور داشتند. قرار است درستکار روز دوم برای دیدن رقابت‌های فینال پنج وزن نخست به سالن بیاید.

با تصمیم ستاد مبارزه با کرونا رقابت‌ها بدون تماشاگر برگزار شد اما همراهان تیم‌ها و سایر کشتی‌گیران در سکو به تشویق هم تیمی‌های خود پرداختند. البته هیچ نشانی از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و توصیه شده ستاد مبارزه با کرونا در سالن دیده نشد!

اعتراض‌های پرتکرار و چلنج پیاپی از بارزترین اتفاقات کشتی‌های روز نخست بود که برخی از کشتی‌ها را با وقفه مواجه کرد. مدال آوران مسابقات جهانی بلگراد از حضور در این دوره از مسابقات معاف بودند. نفرات دو تا پنجم مسابقات قهرمانی کشور جواز حضور در جام جهان پهلوان تختی را کسب می‌کنند.

2636