افشاگری در مورد تلاش برای اغوای بازیکنان چلسی در مورد تبانی

افشاگری در مورد تلاش برای اغوای بازیکنان چلسی در مورد تبانی

پایگاه خبری فوتبالی - یک بازیکن سابق فوتبال مدعی شد که بازیکنان چلسی در گذشته با تماس هایی از جانب افرادی مواجه شده اند که قصد تبانی را در بازی ها داشته اند.

به گزارش فوتبالی، موزس سوایبو که تجربه حضور در باشگاه هایی نظیر کریستال پالاس و لینکلن سیتی را دارد، در سال 2015 به علت نقش داشتن در پرونده تبانی با حکم 16 ماه حبس مواجه شد.او به خاطر تلاش برای نقش داشتن در دریافت و پرداخت رشوه محکوم شناخته شد چرا که با شبکه مجرمانه بین المللی همکاری می کرد که به بازیکنان پول می دادند تا کارهایی را به عمد در جریان بازیها انجام بدهند. حالا سوایبو با لیگ انگلیس، یوفا و فیفا همکاری می کند تا مانع از تبانی در فوتبال شود و با توجه به شناختی که از این حوزه دارد، می تواند مهره موثری به شمار برود.

سوایبو در مصاحبه با اتلتیک افشا کرده است که بازیکنان چلسی در گذشته با تماس هایی از جانب افراد حاضر در شبکه "تبانی" مواجه شده اند. وی افزود:"در طول سالها چندین فرد که قصد تبانی را داشتند، به بازیکنان چلسی نزدیک شدند."

البته هیچ مدرکی وجود ندارد که آیا بازیکنان چلسی پذیرفته باشند که در تبانی ها نقش داشته باشند. سوایبو گفت که بازیکنان حاضر در لیگ های دسته پایین تر در مقابل چنین اقداماتی آسیب پذیرتر هستند و افزود که تبانی این نیست که از یک بازیکن بخواهند که در یک بازی شکست بخورد. وی افزود:" وقتی که دستمزدها در لیگ ها پایین باشد، احتمال زیادی وجود دارد که تبانی انجام شود."

4125