گزارش روز؛ درام ضربدری آرسنال و منچسترسیتی با رقبا

گزارش روز؛ درام ضربدری آرسنال و منچسترسیتی با رقبا

پایگاه خبری فوتبالی- با پایان جام جهانی، این لیگ انگلیس بوده که توانسته هیجان را در فوتبال نگه‌دارد و با بریز و بپاش استرس و اضطراب میان تیم های مختلف، فوتبالدوستان و هواداران را به وجد آورده است.

به گزارش فوتبالی، با عملکرد فراتر از حد انتظار آرسنال و خط آتش مخوف سیتی، مسیر این دو تیم از سایر تیم‌های حاضر در پریمیر لیگ برای فتح جام جداشده است. اگرچه بازی رفت این دو تیم در لیگ به تعویق افتاده است اما تقدیر موجب شد این دو تیم در جام حذفی به‌هم برسند تا جدال آرسنال و منچسترسیتی تداعی‌گر مصاف‌های باشکوه غول‌های انگلیسی در قالب رقابت‌های مختلف باشد.
اما پیش از این مصاف، هر دو تیم باید در طی دو مسابقه به صورت ضربدری در برابر تیم‌های منچستریونایتد و تاتنهام صف‌آرایی کنند. تقابل‌های جذابی که  به نوعی می‌تواند پاسخگر معادلات پیچیده این فصل لیگ‌جزیره باشد.

نگاه به دست دشمنان قدیمی 

نفرت و دشمنی میان سرخ‌پوشان و سپید‌پوشان پایتخت انگلیس به‌قدری زیاد است که اگرچه آرسنال و تاتنهام این سال‌ها را با عدم کسب جام و یا دستیابی به موفقیت آن‌چنانی پشت سر گذاشته‌اند اما در پایان طی سالیان اخیر تنها یک عامل موجب جشن و پایکوبی میان طرفداران دو تیم شده‌است؛ مغلوب کردن رقیب دیرینه. پیروزی در دربی شمال لندن می‌تواند خستگی یک فصل بی‌رمق و کسل کننده را از تن بیرون کند.
مصاف تیم‌های شهر منچستر اگرچه به اندازه تقابل‌لیورپول و منچستریونایتد جذاب نیست اما به‌وضوح در این چندسال اخیر دیده‌ایم که چقدر مصاف‌های این دو تیم برای هواداران حائز اهمیت است و برتری در این دربی می‌تواند سوق‌دهنده کری خوانی باشد.
دلار‌های آغشته به نفت آبی‌های شهر منچستر را از حالت یک باشگاه معمولی خارج کرده و آن‌ها را به یکی از بزرگان فوتبال دنیا بدل کرده‌است تا اینگونه رقیبی قدرتمند برای شیاطین سرخ متمدن باشند.
تلاش‌های آرسنال و منچسترسیتی در این فصل برای فتح در جایی دو‌چندان می‌شود که باید در طی دو مسابقه پیاپی در برابر رقبای ابدی و همیشگی خود یعنی تاتنهام و منچستریونایتد قرار بگیرند.
دو تیمی که با هدف کسب سهمیه به‌راحتی تسلیم تفکرات میکل آرتتا و پپ گواردیولا نخواهند شد.

بعد از دشمنی دوستی کن !

برنامه جالب لیگ جزیره در این مقطع از فصل می‌تواند سوژه جالبی برای فیلنامه‌نویسان و سناریونویسان باشد؛ دقیقا بعد از گذراندن یک دربی حساس ، دشمنان ابدی دست دوستی دراز خواهندکرد و برای رسیدن به خواسته‌های خود به حمد و ثنای دیگری می‌پردازند.
توپچی‌های لندن امیدوار هستند کونته و تیمش به  خوبی سیتی را به چالش بکشد و درست در نقطه‌مقابل منچسترسیتی دوست دارد روند صعودی یونایتد تن‌هاخ ادامه یابد تا آن‌ها بتوانند حریف‌چغری برای آرسنال باشند.
دقیقا تاتنهام و منچستریونایتد هم در تقابل با رقبا چنین خواسته‌ای را طلب خواهند کرد تا بتوانند اینگونه احتمال کسب سهمیه را برای تیم خود افزایش دهند.
اگرچه پیروزی در دربی شمال لندن و شهر منچستر می‌تواند رضایت‌بخش باشد و حس برتری را نسبت به‌ دشمن قدیمی را افزایش دهد اما هر یک از این چهار تیم بعد از پشت سر گذاشتن دربی، چشمشان به موفقیت رقیب ابدی‌است.
با چند کلمه یا یک جمله حال و وضع این دو هفته فوتبال انگلیس را می‌شود بیان کرد؛ پیروزی در برابر رقیب دیرینه و برد رقیب دیرینه در برابر رقیب این فصل می‌تواند شیرین‌ترین سناریو برای هر یک از چهار تین منچستریونایتد، تاتنهام، آرسنال و منچسترسیتی باشد.
لیگ انگلیس دوباره شاهد یک تناقص بزرگ میان هواداران خواهد بود و به مانند یک درام جذاب سینمایی نظاره‌گر یک شروع شیرین با پایانی‌تلخ یا شروعی‌تلخ با پایانی‌شیرین خواهد بود.