گزارش ایسنا درباره دیاباته همیشه مصدوم/ شیخِ پاره وقت!

گزارش ایسنا درباره دیاباته همیشه مصدوم/ شیخِ پاره وقت!

پایگاه خبری فوتبالی- حضور دیاباته در پرسپولیس به جای بازی در میدان، به حضور در کلینیک‌ها و مراکز پزشکی این تیم خلاصه شده و بیش از دو سوم فصل را مشغول مداوای خود بوده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایسنا، شیخ دیاباته، مهاجم اهل مالی پرسپولیس در روزهای نیاز سرخپوشان در دوران مصدومیت و نقاهت به سر می‌برد و این مساله حسابی روی اعصاب هواداران پرسپولیس است. وضعیت وقتی بغرنج‌تر شد که لوکادیا تهران را ترک کرد و یحیی در دوران افت مهدی عبدی، دست به دامن شیخ دیاباته شده بود اما باز هم خبری از شیخ نیست.

مهاجم بلند قامت و باتجربه پرسپولیس در طول فصل جاری در ۹ دیدار از ۱۲ دیدار پرسپولیس در این فصل به علت مصدومیت غایب بوده و فقط در ۳ دیدار به میدان رفته که هیچ‌گاه فراتر از ۴۵ دقیقه نرفته است. حاصل حضور ۷۱ دقیقه‌ای دیاباته در زمین بازی، یک گل بوده که توانسته سه امتیاز را یحیی به ارمغان بیاورد.

دیاباته در پرسپولیس

۹ غیبت در ۱۲ بازی لیگ و جام حذفی

ناراحتی پرسپولیسی‌ها از مصدومیت‌ طولانی مدت دیاباته در شرایطی است که آمارها می‌گوید دیاباته سابقه بلندبالایی در مصدومیت دارد و در چهارسال اخیر به طور مرتب یک سوم تا نیمی از فصل را غایب بوده و مدیران و مربیان پرسپولیس مطمئنا از این مساله آگاه بوده‌اند.

از طرفی افزایش سن هم روی تعداد مصدومیت دیاباته تاثیر گذاشته و او رفته رفته به بازیکن پاره وقت برای تیم‌های خود تبدیل شده است.

آمار حضور دیاباته در استقلال و الغرافه موید این است که او مستعد مصدومیت بوده و حتی در مهم‌ترین زمان‌ها به میدان نرفته است:

الغرافه (۲۰۲۱-۲۲)

غیبت در ۴ بازی از ۶ بازی لیگ قهرمانان آسیا

حضور در  ۴ بازی‌ امیرکاپ

غیبت در ۳ بازی از  ۹ بازی جام ستارگان قطر

غیبت در ۵ بازی از ۲۱ بازی لیگ ستارگان قطر

۱۲ غیبت در ۴۰ بازی

استقلال (۲۰۲۰-۲۱)

غیبت در یک بازی از ۷ بازی لیگ قهرمانان

غیبت در ۱۷ بازی از ۳۰ بازی لیگ برتر

غیبت در ۴ بازی از ۵ بازی جام حذفی

۲۲ غیبت در ۴۲ بازی

استقلال(۲۰۱۹-۲۰)

غیبت در ۲ بازی از ۵ بازی لیگ قهرمانان

حضور در ۲ بازی پلی‌آف لیگ قهرمانان

غیبت در ۹ بازی از ۳۰ بازی لیگ برتر

غیبت در ۳ بازی از ۴ بازی جام حذفی

۱۴ غیبت در ۴۱ بازی

۲۶۳۶