استقلال دو - تراکتور یک/ قایدی و یامگا فرشتگان نجات استقلال و ساپینتو

استقلال دو - تراکتور یک/ قایدی و یامگا فرشتگان نجات استقلال و ساپینتو

پایگاه خبری فوتبالی- شاگردان ریکاردو ساپینتو توانستند با کامبک مقابل تراکتور راهی مرحله یک هشتم جام حذفی شوند.

به گزارش فوتبالی، استقلال تهران که در هفته پانزدهم لیگ برتر در تبریز مقابل تراکتور با نتیجه دو بر صفر شکست خورده بود، به فاصله کمتر از یک هفته در چارچوب مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی توانست  از این تیم انتقام بگیرد.

استقلالی‌ها در حالی در این مصاف سخت به بازی برگشتند که در دقیقه 93 تراکتور به گل اول بازی رسیده بود اما در نهایت این آبی‌های تهرانی بودند که در پایان 120 دقیقه پیروز میدان شدند.

خلاصه نیمه اول:

شاگردان ساپینتو که شروع بهتری نسبت به حریف داشتند نتوانستند خلق موقعیت خطرناکی روی دروازه اخباری داشته باشند. در ادامه نیز بازیکنان تراکتور بیشتر به بازی مسلط شدند اما در تمام فرصت‌ها توسط مدافعان و دروازه‌بان استقلال ناکام ماندند تا 10 دقیقه پایانی وقت قانونی در نیمه اول بازی متعادل دنبال شود. اما در وقت های تلف شده این استقلالی‌ها بودند که دوباره خود را به دروازه تراکتور نزدیک کردند و طی سه دقیقه، سه موقعیت خوب گلزنی به دست آوردند که ایده‌آل‌ترین فرصت توسط پیمان بابایی از دست رفت.

خلاصه نیمه دوم

بر خلاف نیمه اول، دو تیم چندان دنبال خلق موقعیت نبودند و بیشتر چشم به اتفاقات بازی داشتند. پیمان بابایی مانند نیمه اول یک موقعیت خوب گلزنی برای استقلال را از دست داد و ضربه کاشته دیدنی مهدی‌پور نیز به شکلی خطرناک گل نشد تا تلاش شاگردان ساپینتو در این نیمه بی‌نتیجه باشد.

مهمترین فرصت شاگردان خمز در دقیقه 71 توسط گوتساوو و روی یک ضربه ناگهانی ایجاد شد اما این توپ توسط سید حسین حسینی مهار شد تا تراکتور نیز در نیمه دوم حرف خاصی برای گفتن نداشته باشد.

دریافت 6 کارت زرد از سوی بازیکنان در این نیمه از بازی درگیرانه هر دو تیم حکایت دارد که البته در این بین چهار اخطار توسط استقلالی‌ها دریافت شد.

خلاصه وقت‌های اضافه

علیرغم مالکیت بیشتر توپ و میدان توسط استقلال، این بازیکنان تراکتور بودند که روی یک پرتاب اوت و غفلت مدافعین میزبان صاحب موقعیت شدند و توسط رضا اسدی به گل اول بازی رسیدند تا پانزده دقیقه اول را با برتری به اتمام برسانند.

در شروع پانزده دقیقه دوم، استقلالی‌ها که چیزی برای از دست دادن نداشتند با تعویض‌های ساپینتو فرم هجومی‌تری گرفتند و در نهایت روی فرار قایدی و خطای پنالتی روی این بازیکن، توسط کوین یامگا کار را به تساوی کشاندند.

بعد از گل تساوی، دوباره استقلال به بازی مسلط شد و باز هم روی کار تیمی توسط قایدی صاحب ضربه پنالتی شد و پس از آنکه به دستور داور دو مرتبه پنالتی استقلال تکرار شد، در مرتبه سوم گل دوم یامگا پذیرفته شد تا شاگردان ساپینتو برنده این بازی شوند.

با گزارش کامل اتفاقات و حواشی این دیدار با ما همراه باشید.

تیم داوری: کوپال ناظمی - مهدی عالیقدر و حسن انتظاری (کمک داور) - مجتبی شجاعی (داور چهارم)

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، رافائل سیلوا، سیاوش یزدانی، صالح حردانی (محمد محبی 91)، جعفر سلمانی، روزبه چشمی، سعید مهری، مهدی مهدی‌پور (محمدحسین زواری 106)، پیمان بابایی (مهدی قایدی 72)، کوین یامگا و ارسلان مطهری (آرمان رمضانی 106).

ترکیب تراکتور: محمدرضا اخباری، هادی محمدی، آرش قادری، محمد آقاجان‌پور، پوریا آریاکیا (ابوالفضل رزاق‌پور 83)، صفا هادی (کاوه رضایی 101)، گوستاوو (مهدی کیانی 101)، ریکاردو آلوز، محمد قنبری (محمد حسینی 101)، محمدرضا عباسی (مهدی هاشم‌نژاد 83) و رضا اسدی.

کارت زرد: صفا هادی (58)، مهدی‌پور (69)، مهری (82)، یزدانی (83)، قادری (87)، حردانی (89)، رضایی (106)

کارت قرمز: هادی محمدی (119)

گلزنان: رضا اسدی (93)، یامگا (110 و 123)

نکات و حواشی

* آخرین مصاف دو تیم در جام حذفی به فینال 99-98 برمی‌گردد که با نتیجه سه بر دو به سود تیم تبریزی خاتمه یافت.

* مهدی قایدی و ارسلان مطهری سابقه گلزنی به تراکتور در جام حذفی را دارند.

* تیم تراکتور در فصل جاری طی ۲۵ بازی خارج از خانه اخیر خود تنها ۴ پیروزی را بدست آورده است.

* طرح موزاییکی با نام خلیج فارس روی سکوهای ورزشگاه آزادی در بازی امروز استقلال و تراکتور قرار داده شده است.

* عباس الیاسی، منصور رستگارپور و هوشنگ نصیرزاده، اعضای هیات مدیره و‌ مدیرعامل باشگاه تراکتور در جایگاه ویژه ورزشگاه آزادی حضور دارند.

* با شروع نیمه دوم ساپینتو به چند بازیکن استقلال مثل قایدی و نیک نفس دستور داد خودشان را گرم کنند.

* روی ماتا در دقیقه 87 از داور مسابقات کارت زرد گرفت.

* در دقیقه 100 گوتساوو به دلیل مصدومیت مجبور به ترک زمین شد.

* کاوه رضایی که از دقیقه 101 وارد زمین شد تا در فاصله کمتر از یک هفته، دو مرتبه مقابل تیم سابق خود قرار بگیرد.

* در دقیقه 118 بعد از آنکه داور دستور به تکرار ضربه پنالتی داد بازیکنان تراکتور به سمت کمک داور حمله کردند و به همین دلیل بازی چند دقیقه متوقف شد.

مهم‌ترین اتفاقات بازی:

دقیقه 1: پاس رو به عقب آلوز برای اخباری توسط ارسلان مطهری ربوده شد اما خروج به موقع دروازه‌بان‌ تراکتور مانع گلزنی این مهاجم شد.

* دقیقه 4: به دلیل مصدومیت محمدرضا اخباری بازی برای چند دقیقه متوقف شد.

دقیقه 7: کوین یامگا بعد از آنکه درون محوطه جریمه تراکتور صاحب توپ شد در درگیری با مدافع این تیم روی زمین افتاد اما بر خلاف استقلالی‌ها داور اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.

دقیقه 14: ضربه مهدی مهدی پور از روی ضربه ایستگاه توسط اخباری دفع ناقص شد و به کرنر رفت.

* دقیقه 19:بین ریکاردو آلوز و ریکاردو ساپینتو درگیری لفظی شکل گرفت که همین موضوع به درگیری بازیکنان دو تیم منجر شد.

درگیری بازیکنان استقلال و تراکتور

دقیقه 22: کوین یامگا به زیبایی پوریا آریاکیا را از پیش رو برداشت و با یک پاس رو به عقب دیدنی توپ را به ارسلان مطهری رساند اما ضربه این بازیکن دقت لازم را نداشت و از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 24: پاس در عمق دیدنی برای رضا اسدی این بازیکن را در موقعیتی مناسب قرار داد اما خروج به موقع حسین حسینی از محوطه جریمه اجازه گلزنی به مهاجم تراکتور نداد.

دقیقه 32: در حالی که تراکتوری‌ها چسبیده به محوطه جریمه استقلال صاحب ضربه ایستگاهی شده بودند به دلیل درگیری تن به تن بازیکنان دو تیم، ضربه با تاخیر زده شد و راه به جایی نبرد.

دقیقه 2+45: شوت محمد قنبری در دو مرحله توسط حسینی مهار شد.

دقیقه 3+45: ارسلان مطهری درون محوطه تراکتور هادی محمدی را از پیش رو برداشت و توپ را به پیمان بابایی رساند و این بازیکن که در شرایط ایده آل گلزنی قرار داشت توپ را به بالای دروازه فرستاد.

دقیقه 3+45: کرنر ارسالی استقلالی‌ها به سیلوا رسید و ضربه سر این بازیکن در آستانه ورود به دروازه توسط اخبار دفع شد.

نیمه اول بعد از احتساب سه دقیقه وقت تلف شده با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

دقیقه 48: جعفر سلمانی در حالی که بین دو مدافع تراکتور شرایطی نامتعادل داشت توپ را پیمان بابایی رساند و حرکت بابایی به درون محوطه جریمه با یک ضربه فنی خطرناک همراه شد که توپ با اختلافی اندک از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 65: ضربه ایستگاهی تراکتوری‌ها از زاویه‌ای مناسب به محوطه استقلال ارسال شد که ابتدا توپ توسط مدافعان استقلال دفع شد رو سانتر دوم حسینی توانست توپ را مهار کند.

دقیقه 68: شوت مهدی پور از روی ضربه کاشته با عبور از بین دیوار دفاعی بازیکنان تراکتور با اختلافی اندک از کنار دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 71: توپ برگشتی مدافعان استقللال به گوستاوو رسید و شوت ناگهانی این بازیکن به شکلی خطرناک زده شد اما حسینی توانست آن را مهار کند.

دقیقه 79: ارسلان مطهری در حالی که آقاجان‌پور خود را جلوی توپ قرار داد به این بازیکن برخورد کرد که در این صحنه بازیکنان و کادر فنی استقلال اعتقاد داشتند داور باید اعلام پنالتی کند.

دقیقه 80: پاس دیدنی آلوز به درون محوطه استقلال و فرار اسدی موقعیتی عالی برای شاگردان خمز ایجاد کرد اما شوت اسدی با اختلاف زیاد از بالای دروازه به بیرون رفت.

سوت پایان نیمه دوم پس از لحاظ پنج دقیقه وقت تلف شده به صدا در آمد.

دقیقه 92: ضربه ایستگاهی استقلال توسط قایدی به شکلی خطرناک زده شد اما اخباری توانست توپ را در اختیار بگیرد.

(گل اول تراکتور) دقیقه 93: حمله بازیکنان تراکتور به پاس آقاجان‌پور برای رضا اسدی ختم شد و این بازیکن پس از کنترل توپ دروازه استقلال را باز کرد.

گل اول تراکتور به استقلال توسط رضا اسدی

دقیقه 95: پاس عالی مهدی قایدی به ارسلان مطهری رسید و ضربه مطهری در عین ناباوری به تیرک دروازه برخورد کرد و گل نشد.

دقیقه 106: پس از آنکه کاوه رضایی با خطا سیلوا را متوقف کرد بین دو بازیکن درگیری کوتاهی رخ داد.

دقیقه 110: فرار مهدی قایدی باعث شد هادی محمدی مجبور به خطا شود و داور این اتفاق را پنالتی تشخیص داد.

(گل اول استقلال) دقیقه 111: ضربه کوین یامگا از روی نقطه پنالتی علیرغم تشخیص درست اخباری گل تساوی استقلال را به همراه داشت.

گل تساوی استقلال توسط یامگا

دقیقه 117: یک و دوی استقلالی‌ها باعث شد تا آرش قادری روی مهدی قایدی خطا کند و داور باز هم اعلام پنالتی کند.

دقیقه 118: در حالی که ضربه پنالتی یامگا توسط اخباری مهار شد اما کمک داور اعلام کرد به دلیل خطای دروازه‌بان باید ضربه تکرار شود.

دقیقه 120: کوین یامگا پنالتی را تبدیل به گل کرد اما باز هم کوپال ناظمی دستور به تکرار آن داد.

دقیقه 123: یامگا که برای سومین مرتبه پشت ضربه پنالتی قرار گرفت توسط آن را به تور دروازه تراکتور برساند. این مرتبه داور گل را پذیرفت.

گل دوم استقلال به تراکتور توسط یامگا

پس از لحاظ 8 دقیقه وقت تلف شده سوت پایان بازی زده شد.

6442