گزارش ویژه/ کی‌روش در موقعیتی تکراری؛ آیا قطع همکاری با او اعلام می‌شود؟

گزارش ویژه/ کی‌روش در موقعیتی تکراری؛ آیا قطع همکاری با او اعلام می‌شود؟

پایگاه خبری فوتبالی- آیا بازگشت کارلوس کی‌روش به تیم ملی را باید منتفی دانست؟

به گزارش فوتبالی، در شرایطی که آخرین اخبار درباره کارلوس کی‌روش، حاکی از احتمال توافق او با فدراسیون فوتبال قطر به عنوان جانشین فلیکس سانچز بود، از دیروز به یکباره و انگار توسط تیم رسانه‌ای حامی کی‌روش، نام تیم ملی چین به عنوان مقصد احتمالی سرمربی ایران در جام جهانی 2022 مطرح شد و حتی به نقل از یک رسانه چینی، خبر آمد که کی‌روش پیشنهاد فدراسیون فوتبال این کشور را قبول کرده و احتمال سفرش به شرق آسیا وجود دارد! 

جدا از درستی یا نادرستی خبر، عملکرد کی روش در کلمبیا که باعث نرسیدن این تیم به جام جهانی شد و ناکامی در مصر هم در جام ملتهای آفریقادو هم در مقدماتی جام جهانی قاره آفریقا و ایران در جام جهانی، نشان می دهد که او طبیعتا بازار زیادی را نمی تواند برای خودش گرم کند!

برخی معتقدند که کارلوس کی‌روش هر روز، بیشتر از قبل، از تیم ملی ایران دور می‌شود اما تا زمانی که به صورت رسمی قطع همکاری از سوی فدراسیون فوتبال ایران با کی‌روش، اعلام نشود، نمی شود پرونده او و تیم ملی فوتبال ایران را بسته دانست. در واقع کی‌روش در موقعیتی مشابه است. او با وجود ۵ ناکامی با تیم ملی حداقل چهار بار دیگر در این موقعیت بوده و پس از ناکامی با تیم ملی توانسته با پروپاگاندای رسانه های حامی و در صدر آن رسانه‌ها برنامه تعطیل‌شده نود با فدراسیون فوتبال ایران قراردادش را تمدید کند.

دیروز خبرگزاری تسنیم در گزارشی، از قول یکی از نزدیکان به سرمربی تیم ملی در جام جهانی نوشته است:" با توجه به اتفاقاتی که اخیراً در ایران و حول تیم ملی رخ داده، کی‌روش از ادامه کار در این تیم سرد شده است. پس از توافق شفاهی که مهدی تاج با او بعد از برتری مقابل ولز داشت، کارلوس کی روش هم مشتاق به ادامه کار بود. بعد از بازی با آمریکا و روزهای بعد از آن اما فاصله بیشتر و بیشتر شد و ظاهراً صحبت‌هایی بین طرفین رد و بدل شده که همین موضوع احتمال بازگشت او به تیم ملی را تضعیف کرده است."

بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که دیروز این خبر هم درباره تیم ملی منتشر شد که فدراسیون فوتبال قصد دارد سراغ برانکو ایوانکوویچ برود و او را جانشین کارلوس کی‌روش کند. درست است که برانکو با فدراسیون فوتبال عمان قرارداد دارد اما گویا در قراردادش بندی وجود دارد که می‌تواند از این تیم جدا شود. در هر حال پیگیری‌های فوتبالی نشان می دهد که فدراسیون هیچ تماسی با برانکو نگرفته و در حال حاضر مذاکره با برانکو در دستور کار فدراسیون فوتبال ایران نیست!