تمجید سرمربی آرژانتین از لیونل مسی

تمجید سرمربی آرژانتین از لیونل مسی

پایگاه خبری فوتبالی - لیونل اسکالونی دیگر تردیدی ندارد که لئو مسی بهترین فوتبالیست تاریخ است و گفت که تلاش خواهد کرد او در جام جهانی 2026 نیز به میدان برود.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی آرژانتین با هدایت لیونل اسکالونی موفق شد برای اولین بار پس از سال 1986 فاتح جام جهانی شود. اسکالونی ابتدا به عنوان مربی موقت هدایت آرژانتین را برعهده گرفته بود ولی سپس تبدیل به مربی دائمی شد و در 527 روز توانست آرژانتین را قهرمان کوپا آمه‌ریکا، سوپرجام اروپا-آمریکای جنوبی(فینالیسیما)و جام جهانی 2022 کند.

از اسکالونی اخیرا و در بازی مایورکا به شکلی ویژه تجلیل شد. مربی آرژانتین سال‌هاست که در شهر مایورکا اقامت دارد و این روزها بحث تمدید قرارداد او با فدراسیون فوتبال آرژانتین مطرح است.

اسکالونی به رادیو کالویا گفت: "در بهترین پست ممکن هستم و می خواهم همچنان مربی تیم ملی باشم. برای این مهم با فدراسیون فوتبال در حال مذاکره ایم و ببینیم چه خواهد شد."

اسکالونی معتقد است مسی بهترین بازیکن تاریخ فوتبال است: "مسی حتی اگر جام جهانی را هم نمی برد، بهترین در تاریخ فوتبال بود. حالا که جام جهانی را هم فتح کرده، نمی دانم دیگر چه چیز بیشتری از او خواهند خواست. در این موضوع که او بهترین در تاریخ فوتبال است، تردیدی نیست. قهرمانی بزرگی بود و هنوز نمی دانیم چه کار بزرگی انجام داده ایم. هم برای مسی و هم برای ملت آرژانتین خوشحالم."

رمز موفقیت آرژانتین: "بازیکنان بزرگی داریم که بلدند فوتبال را به بهترین شکلش بازی کنند ولی در جام جهانی مقاطعی فشار روی تیم حداکثری می شد و رمز موفقیت ما در این بود که توانستیم فشارها را مدیریت کنیم. بازیکنان می دانستند که نباید 24 ساعت فقط به فوتبال فکر کنند."

4416