واکنش وزارت امور خارجه به اقدام جنجالی در مسابقات جام خلیج فارس

واکنش وزارت امور خارجه به اقدام جنجالی در مسابقات جام خلیج فارس

پایگاه خبری فوتبالی- وزارت امور خارجه به استفاده از عبارت جعلی برای مسابقات جام خلیج فارس واکنش نشان داد.

به گزارش فوتبالی، بیست و پنجمین دوره مسابقات فوتبال منطقه‌ای کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس در حالی از روز جمعه آغاز شد که بحث استفاده از نام جعلی خلیج عربی به جای خلیج همیشه فارس، داغ‌تر از همیشه بود.

نکته ای که بیشتر موجب ناراحتی ایرانی ها شد این بود که اینفانتینو رئیس فیفا در پیامی که در مراسم افتتاحیه این مسابقات قرائت شد از نام جعلی استفاده کرد، این اتفاق در حالی رخ داد ‌که اینفانتینو بارها تأکید کرده فوتبال از سیاست جداست، اما حالا با گردشی 180 درجه‌ای برخلاف گذشته رفتار می‌کند. البته ظاهرا متن را برای اینفانتینو نوشته بوده اند و حتی متنی که در اینستاگرام فیفا قرار داده بودند را ادمین صفحه اینفانتینو در صفحه رییس فیفا قرار داده است. البته اینفانتینو خودش صفحه اش را نمی چرخاند و صفحه اش ادمین دارد.  

در این میان، بعد از واکنش وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال به این اتفاق و توضیح مهدی تاج درباره استفاده اینفانتینو از نام جعلی، امروز نوبت به سخنگوی وزارت امور خارجه رسید تا در بخشی از صحبت‌های خود از برگزاری این مسابقات با نام جعلی خلیج عربی انتقاد کند.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری امروز خود اعلام کرد: "خلیج فارس، خلیج فارس است و اقدامات مسئولان یا غیرمسئولان دولت های خارجی این واقعیت مسلم تاریخی را تغییر نخواهد داد، ما اعتراض خود را رسما به دولت عراق اعلام کردیم ، وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال هم اقدامات مناسب را انجام دادند."

۷۶۵۵