واکنش فدراسیون فوتبال به اقدام جنجالی عربستانی‌ها و صفحه اینستاگرام فیفا

واکنش فدراسیون فوتبال به اقدام جنجالی عربستانی‌ها و صفحه اینستاگرام فیفا

پایگاه خبری فوتبالی- فدراسیون فوتبال به اقدام جنجالی فدراسیون فوتبال عربستان و صفحه اینستاگرام فیفا در رقابتهای جام کشورهای عربی در عراق، واکنش نشان داد.

به گزارش فوتبالی، در شرایطی که این تورنمنت باید با نام جام خلیج فارس برگزار شود، دوره جدید این مسابقات که به میزبانی بصره عراق در حال برگزاری است، با عبارت جام خلیج معرفی شده است. البته تا اینجا همین که مثل دوره های قبل به صورت مستقیم از نام جعلی "خلیج عربی" استفاده نمی شود نشان می دهد که برگزارکنندگان این رقابتها متوجه شده اند که نباید از این ترکیب جعلی استفاده کنند اما از بعدازظهر جمعه که تصویری از اتوبوس تیم ملی فوتبال عربستان منتشر شد، دوباره رسانه های ایرانی نسبت به این ماجرا حساس شدند. روی اتوبوس تیم ملی عربستان به لاتین نوشته شده بود:" جام کشورهای خلیج عربی". اینکه چرا مقامات سیاسی کشورعراق و مدیران بلند پایه فدراسیون فوتبال عراق، اجازه داده اند چنین عبارتی روی اتوبوس تیم ملی فوتبال عربستان نوشته شود، جای سوال دارد.

در هر حال فیفا در اینستاگرامش یک استوری از این رقابتها در بصره عراق گذاشت و از ترکیب جعلی خلیج عربی، برای این رقابتها استفاده کرد.

صبح امروز فدراسیون فوبتال ایران در واکنش به این اتفاقات یک اطلاعیه منتشر کرد. در این اطلاعیه اعتراضی که روی خروجی سایت فدراسیون فوتبال ایران آمده نوشته شده است:" روشن است که خلیج فارس،نامی اصیل و تاریخی است که از سالیان دور و به صورت  مستمر در همه زبان‌ها و ادبیات جهانی استفاده شده‌ و در اطلس های دربردارنده نقشه های کهن و نقشه های تاریخی هم به صورت کامل با این عنوان از آن یاد شده است. بر این اساس، سوابق متقن و استوار اسناد مربوطه جهت تصحیح روندهای ناصواب خلاف عرف بین المللی در سال های آتی،توسط فدراسیون فوتبال ایران به فیفا ارسال خواهد شد."

ظاهرا این نامه اعتراضی قرار است روز دوشنبه به فیفا ارسال شود. البته در دوره های گذشته هم فدراسیون فوتبال ایران به ای اف سی، کشورهای میزبان این رقابتها و همچنین فیفا اعتراض می‌کرد و ظاهرا هر چهار سال یک بار باید این اعتراض تکرار شود. 

1984