برنامه مسابقات پینگ‌پینگ‌بازان ایران در مسابقات انتخابی جهان اعلام شد

برنامه مسابقات پینگ‌پینگ‌بازان ایران در مسابقات انتخابی جهان اعلام شد

پایگاه خبری فوتبالی- دیدارهای انفرادی نمایندگان ایران در مسابقات تنیس روی میز انتخابی قهرمانی جهان از فردا آغاز می‌شود.

به گزارش فوتبالی، مسابقات تنیس روی میز ۲۰۲۳ قهرمانی جهان در بخش انفرادی، دوبل و میکس دوبل و به میزبانی آفریقای جنوبی برگزار می شود. لازمه حضور در این رقابت ها کسب سهمیه از مسابقات انتخابی است. این رقابت ها در هر قاره مجزا از دیگر قاره ها پیگیری می شود.

مسابقات انتخابی قهرمانی جهان از قاره آسیا از امروز شنبه در قطر آغاز می شود. نوشاد و نیما عالمیان همراه با امیرحسین هدایی و امین احمدیان نمایندگان ایران در این رقابت ها هستند.

طبق قرعه کشی انجام شده، دیدارهای انفرادی نمایندگان ایران از فردا یکشنبه و از مرحله یک سی و دوم آغاز می شود. در این مرحله نوشاد عالمیان برای برگزاری نخستین دیدار خود به مصاف «علی عمر» از یمن خواهد رفت تا در صورت برد، با «وانگ چوکین» چینی که رنکینگ ۳ جهان را در اختیار دارد رقابت داشته باشد. «احمد» قطری هم نخستین حریف نیما عالمیان است. نیما در صورت کسب نتیجه از این رقابت در مرحله یک شانزهم نهایی با برنده دیدار «محمد جاسم» از امارات و «لی سانگسو» از کره جنوبی دیدار می کند.

امیرحسین هدایی هم در اولین رقابت انفرادی با «شتی سانیل» از هند رقابت می کند. هدایی در صورت پیروزی در این دیدار دومین رقابت خود را با برنده «المهنادی احمد خلیل» از قطر و «ژیانگ پنگ» از چین برگزار می کند.

امین احمدیان هم در مرحله یک سی و دوم به مصاف «عبدالوهاب محمد» از قطر می رود. احمدیان در صورت کسب امتیاز از این دیدار به مرحله یک شانزدهم صعود می کند و با برنده «کمال آکانتا» از هند و «جان ماری» از فیلیپین دیدار می کند.

این دیدارهای در حالی در برنامه پینگ پنگ بازان ایران قرار دارد که نوشاد عالمیان با رنکینگ ۸۱ در مسابقات انتخابی قهرمانی جهان شرکت کرده است. رنکینگ نیما عالمیان طبق آخرین رده بندی منتشر شده از سوی فدراسیون جهانی ۱۹۹ است. امیرحسین هدایی و امین احمدیان هم با رنکینگ ۱۳۰ و ۱۸۵ به مصاف حریفان شان می روند.

رقابت های تنیس روی میز انتخابی قهرمانی جهان تا ۲۳ دی ماه در قطر پیگیری می شود. در بخش دوبل این رقابت ها امروز ترکیب برادران عالمیان بعد از استراحت در دور نخست، در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف برنده رقابت تیم های دوبل بحرین و قزاقستان می رود.

ترکیب امین احمدیان و امیرحسین هدایی امروز نخستین دیدار خود را مقابل تیم دوبل امارات برگزار می کنند.

تیم ملی تنیس روی میز ایران بدون سرمربی در مسابقات انتخابی قهرمانی جهان شرکت کرده است. این برای نخستین بار است که این رقابت ها برگزار می شود.

6442